A motor szétszerelésének első fázisa az idomok lebontása volt. Ezt már sokszor megcsináltam, szinte csukott szemmel is menne lassan. Az idomokon akadnak karcok, néhol apró repedések a használattól. A garázsba egy ajtó szélességű helyen tolom be, ha nem hajtom be a tükröket akkor megesik hogy hozzáér a falhoz, ami lehorzsolta. Ide szeretnék készíteni majd valami műanyag védőt hogy az karcolódjon.
Elsőnek célszerű kiszedni a fekete idomokat a burkolat és a váz közül(2-2 csavar), majd a plexit kiszedni (8 csavar) és ekkor a műszerfal körüli idomot is ki lehet húzni(2 csavar)
Tovább haladásnál a has és oldal idomot elválasztó csíkot(2 cs) érdemes leszedni, majd leszedni a hasidomokat, és a bennük lévő háromszög idomot. Itt nálam kicsit törött a dolog, majd pótolni kell az idomon tartófüleket, illetve bukógoba van a motoron, amihez átvan fúrva itt az idom. Ez után jöhet az oldal idom, 2 csavar fogja a fejidomhoz a kerékjáratnál belül, kívül 5, a vázhoz gondolom egy csavar, ugyanis nekem itt hiányzik az a vasdarab, ami rögzíti, valami lemezből van odahajlítva helyette a tartó. Ezeket a kókány tartókat pótolni fogom, már megvan a beszerzési forrás, csak más alkatrész egyeztetése miatt várat magára a postázás, meg úgyis összerakáshoz kell csak. Ekkor még nem jön le az oldal idom, ugyanis a légbeömlőhöz még belülről hozzá van csavarozva egy szem 10-es fejű csavarral jól eldugott helyen, elég matatós kiszedni. Nekem ez vissza sem lett rakva épp ezen okból kifolyólag.
Ennél a fázisnál valahogy igy néz ki:
A fejidomot most már nem sok minden tartja, kicsavarjuk a két-két csavart a tükörtartóból, közben fogjuk a fejidomot, nehogy előrezuhanjon, mert már csak a légbeömlő csövek tartják. Az indexek, első fényszóró csatlakozóit széthúzzuk, és már le is lehet kapni a fejidomot. A fényszórót 4 csavar tartja, az indexeket 2-2.
A tükrök nincsenek a legjobb állapotban, a foncsor némileg sérült, de motorozás közben eddig még nem zavart sosem. Vételkor az egyik tükröt nem lehetett mozgatni, meg volt szorulva. Valami gömbcsuklós megoldással van felfogatva a tükör, és így van megoldva az állítása is, egy rugó feszítésével lehet állítani, hogy mennyire mozogjon könnyen. Ez beton kemény volt, a csavarhoz pedig nem lehetett villáskulccsal hozzáférni, mert be volt hajtva, mellesleg meg be volt rozsdásodva. Kapott rendesen a rozsdaoldóból, meg próbáltam mozgatni, egy idő után sikerült annyira elfordítani, hogy a csavart ki tudjam tekerni. Itt figyelmes lettem egy apróságokra, amikor festették le a tükröt, nem maszkolták ki a félgömböt, ami illeszkedik a másikba, hanem lefestették, ezért szorult. Ezt lesmirgliztem, azután már tűrhetően lehetett állítani.
Elöl még maradt a sárvédő, ezt kívül két csavar fogja, illetve belül kettő-kettő csavar. Belepillantva egy merevítést láthatunk felszegecselve, ehhez szoktak hozzáérni a kavicsok általában ha 120/70es gumit rakunk fel.
A hátulja sem bonyolult, leszedjük az ülést, de figyeljünk rá hogy ne hagyjuk bent a kulcsot az oldalsó zárban, nekem már sikerült beletörnöm – 1600ft a másoltatása. Leszedve az üléskapaszkodót láthatunk mögöttük egy-egy csavart, ami a hátsó oldalidomokat fogja, ezeket kicsavarjuk. Aztán megyünk hátra, és a rendszámtábla tartó keret környékén is találunk két csavart, ők is kijönnek. Ezek után marad a két-két csomagrögzítő fül, elöl a tankhoz rögzítő csavarok, és az elején még van egy-egy csavar, majd a tankon lévő gumigyűrűből az idomot kipattintva leemelhetjük, indexcsatikat szétszedjük és kész is vagyunk.
Hátul a sárhányó két részre van osztva, a leghátsó négy csavar kiszedése után, és a hátsó lámpa csatik szétszedése után kiemelhető. A dolog szépséghibája az, hogy a motor jobb oldalán le kell ideiglenesen szedni a hűtővíz kiegyenlítő tartályt.
A sárhányó belső része még fent van, ezen van a biztosítéktábla, meg a fene tudja még mi, majd jönnek le ezek is idővel.
Most valahol itt tartok tehát, csupasz a motor, neki lehet ugrani az idomoknak, majd ha a váz már a szinterezőnél van, feltéve hogy az idő enged szerelni.
Vettem a napokban egy 12es és egy 14es KingTony imbuszkulcsot, ugyanis az első kerék tengelyét eddig nem tudtam kiszedni, a gumis meg 1500ért szed ki egy kereket.
Teljesen idomtalan állapotról még nincs kép, mert rohadt hideg van most ahhoz hogy lemenjek fényképezgetni, pedig lehet jól mutatna egy kép róla a havas tájon.
A további haladás nagy vonalakban:
Karburátor kipucolása, szinkronizálása
Minden vacak lebontása, fényképezés - mi hol volt, hibalista
Első, hátsó futómű leszedése
Blokk ki a vázból
Szinterezésre váró alkatrészek megtisztítása
Teleszkópok szétszedése
Molyolás amivel lehet/kell
Összeszerelés