HTML

&rash

ZZR felújitás, karbantartás, modding, meg ami még jön

Friss topikok

  • Ács Zoltán: @hapsi: nekem ilyen karburátorba való fúvóka kéne hol tudnék ilyet beszerezni? (2014.06.06. 00:01) MTD Karburátor takarítás
  • László Őz: Köszönöm szépen a segítséget ha elakadok valahol továbbiakban.Kereslek. (2014.04.27. 22:10) A Dolmar sztori
  • KZs ZZR 400: Szia @MatroX! 1. Erdeklodnek, hogy mennyibe kerult az ultrahangos tisztitas? 2. Nekem egy 1994-e... (2012.04.22. 18:07) Ultrahangos karburátor tisztitás
  • &rash: Kell ilyen is >:D Vassal leginkább semmi, letakarva áll a garázsban. Idén alig használtam, párs... (2011.07.30. 13:01) Rendrakás a garázsban
  • &rash: @hapsi: Köszönöm :) Közelebbről megnézve akadnak apró hibák, néhol az illesztések látszanak. Két... (2011.06.02. 09:19) Kawa: Átváltozás

Linkblog

2011.08.14. 22:02 &rash

MTD Karburátor takarítás

Címkék: javítás fűnyíró takarítás szerelés tisztítás porlasztó karburátor mtd

Hapsinak ajánlom ezt a postot, egy motorikus alkatrész takarítását. Hogy nem motorkerékpárról van benne szó, az más téma ;)

Van néhány fűnyírónk, többek között egy MTD gyártmányú, négyütemű, fűgyűjtős. Sajnos gyengélkedett, aludtak benne a pónik.  

A légszűrőt levéve látszott is a probléma. A torok csupa por, a karburátor eldugult, ezért nem akart menni rendesen. A be és kilégző rendszer tartozékait leszereltem, darabokra szedtem, és kimostam, alaposan… Ezek után nem kérdezett, berántás után stabilan forgott, úgy, ahogy hivatott, a kés élezése után nyeste a füvet a beste.

Nézzük, hogyan is történt, javarészt beszéljenek a képek:

A légszűrőszivacs és a amblokk az egész blokk vastag porréteggel feddve

Finom porréteg rakódott le

A karburátor apró furatát eltömítette, túléretté vált a takarításra

 Ezek szerint a blokkba is jutott némi csiszolóanyag

Előtte...

... majd utána. Brigéciollal és fogkefével vettem kezelésbe a poros, olajos alkatrészeket, ezt követően vízsugárral tisztítottam meg

Alulról szemlélve az úszóház

Az a bizonyos eltömődött furat. Injekciós tűvel ellátott fecskendőbe benzint szívtam fel, ezzel bányásztam, majd miután már nem jött ki több anyag, az egyes furatokat, fúvókákat benzinnel feltöltöttem, és kompresszor híján tűfejű biciklipumpával fújtam ki. A benzin porlasztva, permet formájában távozott, előfordult, hogy némi barna lerakódást is magával sodort

A karburátor a motor felől nézve, a réz tányéra  pillangó szelep

Elfordítva látható, ekkor még nem volt makulátlan a porlasztó belseje

Ő volna az úszó. Az úszóház benzinnel telése következtében elzárja a tűszelepet, ezért adott mennyiségnél soha nem lehet több üzemanyag az úszóházban. Amint elkezd fogyni a lé, az úszó elkezd süllyedni, megnyitva az utat a tűszelep által a benzinek.

Kitakarítva belülről is, most már enni lehet belőle. Levest... Benzin levest...

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zxrash.blog.hu/api/trackback/id/tr63153588

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hapsi 2011.08.15. 01:40:14

Hát, komám, lehet, hogy röhögni fogsz, tele van az udvarom fűnyírókkal. Az egyik cimborám hordja ömlesztve őket, én meg próbálok a jobbakba életet lehelni. A maradék alkatrésznek jó csak. Egyébként a tiedben valószínűleg Tecumseh motor van, mint nekem is a legtöbben, a maradék Briggs & Stratton. A Tecumseh úgy tudom, csak motort gyárt, a bódét, meg a többit más cégek csinálják saját néven. Az enyémeken pl Delorto porlasztók vannak. Amúgy végtelenül egyszerű cuccok, pl műanyag vezérműtengely van bennük. Ha kell valakinek, van eladó olcsón :-)

&rash 2011.08.15. 19:22:06

Jelentem, röhögtem, ahogy olvastam a kommented! :D Számomra ezek a gépek eddig ismeretlenek voltak, viszont már árjuk fér egy alapos karbantartás, takarítás, ezért fogtam a szerszámokat, a fényképezőgépet, és nekik estem. Nem állnak ugyan halmokban a gépek, de van négy fűnyírónk - mind működik :D - egy fűkasza, egy láncfűrész, és egy gyepszellőztető, ami jelenleg tetszhalott. Tegnap este lefekvés előtt a fűrész használati utasítását forgattam bőszen, érdekes olvasmány :D
Az MTD motorja valóban Tecumseh, de akadt már a kezem közé B&S is, meg egy elektromos Gardena. Jelenleg ezekkel "szórakoztatom" magam, mivel a motorhoz nem akarok nyúlni.
Majd elfelejtettem, a kompresszorunknak elromlott a nyomásszabályzó szelepe, az is hátra van, az autónkra pedig ma hozta meg a futár a tükröt, mert anno kapott a pofájára :D

Ács Zoltán 2014.06.06. 00:01:14

@hapsi: nekem ilyen karburátorba való fúvóka kéne hol tudnék ilyet beszerezni?
süti beállítások módosítása