Hapsinak ajánlom ezt a postot, egy motorikus alkatrész takarítását. Hogy nem motorkerékpárról van benne szó, az más téma ;)
Van néhány fűnyírónk, többek között egy MTD gyártmányú, négyütemű, fűgyűjtős. Sajnos gyengélkedett, aludtak benne a pónik.
A légszűrőt levéve látszott is a probléma. A torok csupa por, a karburátor eldugult, ezért nem akart menni rendesen. A be és kilégző rendszer tartozékait leszereltem, darabokra szedtem, és kimostam, alaposan… Ezek után nem kérdezett, berántás után stabilan forgott, úgy, ahogy hivatott, a kés élezése után nyeste a füvet a beste.
Nézzük, hogyan is történt, javarészt beszéljenek a képek:
A légszűrőszivacs és a amblokk az egész blokk vastag porréteggel feddve
Finom porréteg rakódott le
A karburátor apró furatát eltömítette, túléretté vált a takarításra
Ezek szerint a blokkba is jutott némi csiszolóanyag
Előtte...
... majd utána. Brigéciollal és fogkefével vettem kezelésbe a poros, olajos alkatrészeket, ezt követően vízsugárral tisztítottam meg
Alulról szemlélve az úszóház
Az a bizonyos eltömődött furat. Injekciós tűvel ellátott fecskendőbe benzint szívtam fel, ezzel bányásztam, majd miután már nem jött ki több anyag, az egyes furatokat, fúvókákat benzinnel feltöltöttem, és kompresszor híján tűfejű biciklipumpával fújtam ki. A benzin porlasztva, permet formájában távozott, előfordult, hogy némi barna lerakódást is magával sodort
A karburátor a motor felől nézve, a réz tányéra pillangó szelep
Elfordítva látható, ekkor még nem volt makulátlan a porlasztó belseje
Ő volna az úszó. Az úszóház benzinnel telése következtében elzárja a tűszelepet, ezért adott mennyiségnél soha nem lehet több üzemanyag az úszóházban. Amint elkezd fogyni a lé, az úszó elkezd süllyedni, megnyitva az utat a tűszelep által a benzinek.
Kitakarítva belülről is, most már enni lehet belőle. Levest... Benzin levest...