A karburátor szétszedésének némi félelemmel álltam neki, ugyanis itt képződik az a keverék gondos arányok betartása mellett, ami mozgásra készteti ezt a nagy fémtömeget. Rengeteg tényező szükséges hogy motorunk tökéletesen járjon, ráadásul tegye ezt minden fordulatszám tartományban. Ugye nagyon nem mindegy hogy mennyi üzemanyagot kap alapjáraton, és mennyit magas fordulaton, szegény karburátornak széleskörűen kell kielégíteni motorunk étvágyát. Amennyire ódzkodtam tőle, annyira jóban lettünk azóta. Maga a szétszerelés tartogatott nem várt izgalmakat, főleg nehezen mozdítható csavarok képében. Elnyírni csak nem kellett volna, ezért a csavarhúzót a csavar fejébe illesztés után a mellkasom tetejével, a kulcscsont alatti résszel nyomtam, az egyik kezemmel fogtam a karbisort, a másikkal pedig óvatosan fordítottam a csavarhúzót. Akadt nem egy csavar, ami pattanással indult meg. A csavarok nagy részét kicseréltem imbuszfejesre, kivéve a szinkronizálókat és a karburátor úszóházában lévőket.
Részei:
A karburátor sor a légszűrőház felől szívócsonkok nélkül
1. Hűtővíz bevezetése a karburátorba, valami hő kapcsoló lehet, a szűrő a másik oldalon van
2. Levegő beáramlás a membrán alatti kamrához
3. Gázbowden rögzítő
4. Úszóház nyomáskiegyenlítő cső
5. Fő légfurat
6. Alapjárati levegő furat
7. Üzemanyag-ellátás.
Karburátor a hengerfej felől nézve
1. Hideg indító rendszer bowden csatlakozója
2. Pillangószelep szinkronizáló csavar
3. Hideg indító rendszert alap állapotba húzó rugó
4. Hideg indító rendszert mozgató kar
5. Pillangószelep
6. Karburátorfűtő rendszer – ezekben a csövekben áramlik a hűtő (itt fűtő) közeg
7. Úszóház leeresztő csonk
8. Pillangószelepet zárt állásba húzó rugó
9. Úszóház leeresztő csavar
Úszóház belseje
1. Úszó
2. Úszót rögzítő csavar
3. Tűszelep fészkét rögzítő csavar
4. Tűszelep fészke
5. Úszóház nyomáskiegyenlítő furat (?)
6. Súbertű hüvelye
7. Hideg indító rendszer furata
8. Alapjárati fúvóka légfurata
9. Hideg indító kamra fúvókája
10. Alapjárati keverékképző csavar
11. Fő fúvóka helye
12. Alapjárati fúvóka helye
Úszó, tűszelep, és a tűszelep fészke a szűrővel – ez utóbbit nem tudtam kiszedni. A tűszelep akkor jó, ha a teteje nincs berágódva
Főfúvóka 112 méret
Alapjárati fúvóka, 35 méretű
Tolattyú és a gumimembrán. A gumi kirepedése, kilyukadása esetén már nem látja el feladatát, cserére, esetleg javitásra szorul. A tolattyún hoszanti kopás fedezhető fel mozgásából adódóan. Helyén simán kell fel-alá csúszkálnia, akadás nélkül
Tolattyút visszanyomó, valamint a súbertút rögzitő rugó
Súbertű: Keihin N76L Nos ő sem egy egyszerű szerkezet ha megnézzük geometriáját, hiszen komolyan változó igényeket kell kielégítenie. Ez a fajta tú nem állitható seeger gyűrűvel, alátétezni lehet esetleg, igy dúsitva a keveréket
Hidegindító: Elég böszme kialakítású, szerepe annyi hogy túldúsítja a keveréket tüzelő anyaggal. Kialakítása miatt nehézkes a bemelegítés során beállítani a fordulatszámot, indítást követően beállítom 2000fordulatra, kis idő után elkezd emelkedni, és felbőg a motor, ha nem figyelek 4000fordulatra, ezért amint emelkedne, korrigálok rajta – elég tökölős, de már rutinom van benne
Az úszóház minden szerelvényével a helyén
A karburátor fedele alatt lalup a membrán és a visszatoló rugó
A karburátor membrán nélkül. Látható mekkora lyukon keresztül jut be az üzemanyag hideg indításkor, illetve a hideg indító barbár, akarom mondani robosztus kidolgozása
Közben a macskának magyaráztam, de szerintem nem fogta meg igazán a karburátor
Kibelezett karburátor
Felhasznált irodalom:
MAMI oktató anyag 1. CD: V. fejezet – köszönet érte