HTML

&rash

ZZR felújitás, karbantartás, modding, meg ami még jön

Friss topikok

  • Ács Zoltán: @hapsi: nekem ilyen karburátorba való fúvóka kéne hol tudnék ilyet beszerezni? (2014.06.06. 00:01) MTD Karburátor takarítás
  • László Őz: Köszönöm szépen a segítséget ha elakadok valahol továbbiakban.Kereslek. (2014.04.27. 22:10) A Dolmar sztori
  • KZs ZZR 400: Szia @MatroX! 1. Erdeklodnek, hogy mennyibe kerult az ultrahangos tisztitas? 2. Nekem egy 1994-e... (2012.04.22. 18:07) Ultrahangos karburátor tisztitás
  • &rash: Kell ilyen is >:D Vassal leginkább semmi, letakarva áll a garázsban. Idén alig használtam, párs... (2011.07.30. 13:01) Rendrakás a garázsban
  • &rash: @hapsi: Köszönöm :) Közelebbről megnézve akadnak apró hibák, néhol az illesztések látszanak. Két... (2011.06.02. 09:19) Kawa: Átváltozás

Linkblog

2011.05.31. 19:17 &rash

Kawa: Átváltozás

Címkék: fekete matt 400 zzr 2011 kawasaki fóliázás

A kicsi ZZR hosszan tartó téli álmából felébredt, de furán, megváltozva találta magát a garázs hűvösében. Takarója alatt bebábozódott, korábbi élénk színe helyett komor fekete alakot öltött.

Tervezgettem már az átfestését, amúgy is ráfért volna. Az évek során kapott hideget-meleget, meglátszik rajt a használat, nem egy szobamotor volt, ami csak napsütésben van kitolva a ház elé, mosásra és vaxolásra. Jártam vele iskolába, dolgozni, no meg motorozni. Apró karcok a fényezésen, néhol horzsolások, az idomok is túl vannak az első évtizedükön, itt-ott repedések is keletkeztek.

Kora tavasszal leszedtem az összes idomot, mindent alaposan lemostam, és szemügyre vettem. Apró repedések voltak a fejidomon, farok-idomon, műszerfalburkolaton. A későbbi továbbrepedést elkerülvén ezek műanyaghegesztőnél kötöttek ki, majd utána kezdődhetett a munka velük itthon.

Az általam kiválasztott szín a matt/selyem fekete volt, így vettem ilyen színben pompázó öntapadós fóliát egy dekorációs boltban, meg kaptam kölcsön hőlégfúvót. A fólia jól tapad a műanyagra, lakkozott felületre, a hőlégfúvó forró levegőjének hatására pedig lágyabb lesz, körülbelül 50%-ban nyújtható, így az íves felületekre is szépen rá lehet húzni. Ha szükséges, akkor kis mértékben összébb is lehet ugrasztani a fóliát, ehhez is a forró levegőre volt szükségem, melegítve a fóliát az előbb kicsit összébb megy, majd utána lehet nyújtani. A nagy ellenség a légbuborék, miatta néha vissza kellett fejteni az addig lesimított felületet, majd felmelegít, lesimít… Némileg idegőrlő munka, bár elképzelhetőnek tartom, hogy létezik jobb technika az enyémnél. A legnagyobb problémát a mélyedések okozták, oda bedolgozni nem mindig sikerült szépen az anyagot. További nehézség az, ha a megmunkált idom mozog, és többnyire az asztalomon nem tudtam rögzíteni, ekkor egyik kezemben a hőlégfúvó, másikkal óvatosan viszem fel a fóliát, az idomot meg valahogy megtámasztom. Egy idom átlagosan 3-4 óra alatt készült el, a fejidom ennél biztosan több időt vett igénybe. Szórakoztatásul hangos-könyveket hallgattam, néha még beugrik, hogy melyik idomnál szólt az Anna Karenina, a Robinson, Goriot Apó, vagy a Tanár úr kérem.

Tanulmányaim és a munka végett elég kevés idő maradt a motorra, a teljes fóliázás több mint egy hónapot vett igénybe, miután egy nap egy idomnál többre nem maradt energiám, volt, hogy napokig hozzá sem nyúltam, néhány esetben pedig elölről kellett kezdenem. A nem is olyan távoli múltban végre elkészült, össze is raktam az immár matt feketében leledző Kawasakit.

Ha nem is lett tökéletes, egész szép lett a fóliázás, bár itt-ott jól áll neki a távolság.

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zxrash.blog.hu/api/trackback/id/tr932946825

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hapsi 2011.06.02. 08:21:40

A képek alapján nagyon jó lett, gratula! Mennyibe fájt a matrica?

&rash 2011.06.02. 09:19:35

@hapsi:
Köszönöm :) Közelebbről megnézve akadnak apró hibák, néhol az illesztések látszanak.
Kétféle fóliát használtam, 4,5 métert az egy méter szélesből, 4 métert a félméter szélesből. A matrica feljegyzéseim alapján 5.735Ft-ba került, erre jön rá a több tíz munkaóra, a felületek tisztításához használt sebbenzin, meg a járulékos költségek. Egyedül még egyszer nekiállni... talán :D
süti beállítások módosítása