HTML

&rash

ZZR felújitás, karbantartás, modding, meg ami még jön

Friss topikok

  • Ács Zoltán: @hapsi: nekem ilyen karburátorba való fúvóka kéne hol tudnék ilyet beszerezni? (2014.06.06. 00:01) MTD Karburátor takarítás
  • László Őz: Köszönöm szépen a segítséget ha elakadok valahol továbbiakban.Kereslek. (2014.04.27. 22:10) A Dolmar sztori
  • KZs ZZR 400: Szia @MatroX! 1. Erdeklodnek, hogy mennyibe kerult az ultrahangos tisztitas? 2. Nekem egy 1994-e... (2012.04.22. 18:07) Ultrahangos karburátor tisztitás
  • &rash: Kell ilyen is >:D Vassal leginkább semmi, letakarva áll a garázsban. Idén alig használtam, párs... (2011.07.30. 13:01) Rendrakás a garázsban
  • &rash: @hapsi: Köszönöm :) Közelebbről megnézve akadnak apró hibák, néhol az illesztések látszanak. Két... (2011.06.02. 09:19) Kawa: Átváltozás

Linkblog

2010.04.21. 23:26 &rash

Menetkész

Nos, ott tartottam, hogy a karburátor átesett a tisztító kúrán. Ezek után összeszereltem a motort, a hűtővízkörbe volt talán a legnehezebb visszakötni a karbisort, ezek után próba: a motor könnyen indult miután felteltek az úszóházak üzemanyaggal. A járása a motornak egyenletes volt, már amennyire egy össze nem szinkronizált karburátorral egyenletes lehet. Hagytam melegedni, aztán nekiláttam a szinkronizálás folyamatának, amihez egy házi készítésű szinkronműszert használtam: virago.ro/index.php

A gázbowden a kettes karburátor pillangó szelepét mozgatja, első körben hozzáállítottam az egyes karburátort, aztán a hármast, a hármas viszont viszi a négyes karbit is. Aztán elkezdtem játszani a folyadék oszlopokkal, hogy egyformák legyenek. Jó tökölős a dolog, mert valamelyik henger mind untalan több olajt szívott, mint a többi. Amelyiknél magasabb volt, ott az állító csavart az óra mutató járásával ellentétes irányba tekertem, ahol pedig kisebb, ott megegyezően. Az elején ez akár negyed fordulat is volt, aztán ahogy finomodott a beállítás, már szinte csak leheletnyiket fordítottam a csavarhúzón, közben figyelve hogy reagálnak a változásra az olaj oszlopok a csövekben. Az alapjárati keverék állító csavarral nem sokat tököltem, mindegyiket 2,5-re állítottam, de szinte biztos, hogy így dús, vagy túl dús a keverék, azonban a gyári beállítást nem tudom – hajj de jó lenne egy üveggyertya. Lehetne ugye állítani hang alapján, a legmagasabb fordulatszámhoz, de a négy henger miatt ez nehézkes, alkalom adtán azért majd megpróbálom. Ellenőriztem közben az úszóház szintet – úszóház aljára benzincső, leeresztő csavar kicsavar, és szintet néz - az jó volt eddig is.

A szinkron sikerült, 1cm-en belül van mind a négy oszlop, és nem is akarnak elmászni egymástól sem alapjáraton, sem 5.000 fordulaton. Mellesleg az alapjárat stabil 1200as fordulaton, eddig meg 1500 alatt haldoklott, majd megállt. Összeszereltem a motort, elmentem egy próbakörre: alapról szépen megy, 4-5000 között eltűnt a lyuk, és végre lehet egy gázon tartani a motort.

A hét végén motoroztam is vagy 400km-t, meg eltankoltam 12.000 forintot. Átlagban 6 liter körül volt a fogyasztás, 200 kilométerenként tankoltam 12 liter benzint. Azt viszont még nem tudom, mennyi fér bele, mert szinte mindig ennyit tankolok. Mellesleg szétszedtem a tanksapkát is, de arról majd később egy unalmas napon…

Szombaton voltam Székesfehérváron a Kawa Ivanics tesztnapján, odafele nyugis tempóban mentem, de mégis odaértem egyszer csak. Beszarás Végh Tomi hogy motorozik. Aztán továbbmenve Tsanyihoz jutottam Ramm felvezetésével, ahol is „rendes” műszerrel meg lett nézve milyen is lett a karbiszinkron – zöldben pompázott a kijelzőn a négy oszlop, egy vonalban mind, tehát a beállítás jó lett. Amit az otthon tákolt műszer nem tudott azt viszont tudta ez a némileg (25X+áfa) drágább masina: a szelepek állapota is teljesen jó – legyen is, egy szezonnal ezelőtt lett felújítva a hengerfej. Apropó hengerfej, ott a szelepfedél tömítés, amivel nemrég szenvedtem egy sort: a loctite megtette hatását, már nem könnyezi az olajt. Máshonnan viszont elő került néhány csepp, ez pedig a jeladó fedelének két hátsó csavarja mentén tört napvilágra. Jelenleg még érthetetlen számomra, mi a bánatot jön ott olaj, de a jobb csizmám élesen tudtomra adja, hogy nem hallucinálok. Tudtommal a jeladónál nincs olaj, ami persze nem biztos, azonban mintha nem láttam volna jelenlétét amikor leszedtem a fedelet. Viszont felette van egy csavar, ahol az olajnyomást lehet mérni, esetleg ő eregetne bánatában könnyeket?

A hétvége további eseményei: a bukósisakom (Lazer Vertigo) rohadt hangos, füldugó kell nagyobb, illetve tempósabb utakra, mert még álmában is a szél zúgását hallja az ember. További probléma, hogy huzat van a bukóban, emiatt lehet, hogy a jobb szemem némileg bedagadt, ezért vasárnap már a plexi mögé bújtam, ami viszont alacsony, ezért hasaltam a tankon, ez elég hülyén nézhetett ki 90-nél, ahol semmi nem indokolja a hasalós pozíciót. A plexivel kapcsolatban terveim vannak, csak épp meg kellene tanulni üvegszálazni hozzá, mert nem csupán egy magasabb szélvédő lenne, hanem némi elektronikát is rejtene magában.

Ekkora útra szerszámkészlet nélkül nem indultam neki, ember vagyok, aki hibázik, ezért összeszedtem minden szerszámot, amire csak szükségem lehet: akár az első és hátsó kereket is kiszedtem volna a rendelkezésre álló szerszámokkal, ha van mivel megtámasztani alulról a motort, hogy ne bukjon előre, illetve gyertyacsere sem okozott volna problémát. Mindez egy érzésre kb 10Kg-os csomagot alkotott a hátizsákomban, ennek tulajdonítom azt az izomlázat és hátfájást, ami miatt nem tudtam elaludni sem. Vagy talán erősödnöm kellene? Nem épp a legjobb a tömeg arányunk a Zizivel 58kg aránylik a 200+ kilójához.

Továbbá a garázsba beállva, majd középtámaszra rántva a gépet azt tapasztaltam, hogy a hátsó kerék a földet súrolja, ami igencsak furcsa, mert annak a levegőben kellene lennie. Vajon ennek mi lehet az oka: az első teleszkópok megnyúltak? A hátsó teló nyúlt meg? Gödör képződött a garázs betonján? Ez utóbbi látszik logikus magyarázatnak, ugyanis távollétemben a lomtalanítás keretében ki lett takarítva a garázsban is, és a beton olyan, hogy megfelelő kitartással lyukat söpörnék bele, valamint most előrébb áll a motor, egy esetleges mélyedésben. Azóta lusta dög voltam, és nem jártam utána, de hétvégén elvileg megyünk gurulni, szóval akkor ki fog derülni a turpisság.

Mellesleg ha van valakinek építő megjegyzése, észrevétele, szívesen fogadom, hiszen még bőven van mit tanulnom motorszerelés téren, költséghatékony technikákra vevő vagyok.

Na meg most jut eszembe: tervben van egy akár hibás blokk beszerzése, amin gyakorolhatok szétszedést összerakást, mert a Zizi blokkját csak nem rántom darabokra játszásiból

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://zxrash.blog.hu/api/trackback/id/tr351941457

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása