HTML

&rash

ZZR felújitás, karbantartás, modding, meg ami még jön

Friss topikok

  • Ács Zoltán: @hapsi: nekem ilyen karburátorba való fúvóka kéne hol tudnék ilyet beszerezni? (2014.06.06. 00:01) MTD Karburátor takarítás
  • László Őz: Köszönöm szépen a segítséget ha elakadok valahol továbbiakban.Kereslek. (2014.04.27. 22:10) A Dolmar sztori
  • KZs ZZR 400: Szia @MatroX! 1. Erdeklodnek, hogy mennyibe kerult az ultrahangos tisztitas? 2. Nekem egy 1994-e... (2012.04.22. 18:07) Ultrahangos karburátor tisztitás
  • &rash: Kell ilyen is >:D Vassal leginkább semmi, letakarva áll a garázsban. Idén alig használtam, párs... (2011.07.30. 13:01) Rendrakás a garázsban
  • &rash: @hapsi: Köszönöm :) Közelebbről megnézve akadnak apró hibák, néhol az illesztések látszanak. Két... (2011.06.02. 09:19) Kawa: Átváltozás

Linkblog

2010.04.09. 23:37 &rash

Ultrahangos karburátor tisztitás

Legutóbb ott tartottam, hogy még egyáltalán nem az igazi a motor, dadog, nem reagál rendesen a gázra, pedig indul simán, alapjárat van, igaz magas, karbiszinkront viszonylag sikerült belőni. Apum is meghallgatta a motort, szerinte túl sok üzemanyagot kap, amit bizonyít a sötétbarna, feketés gyertya is.

A karburátor 2008 őszén ki lett takarítva, akkor még szerelő csinálta, koszt idén nem találtam benne, ezért jónak hittem. Érdemes lett volna már akkor kipucolni rendesen, de hát egyszerre nem megy minden, még most hogy egyben van a motor, rengeteg dolgot tudnék rajta  csinálni, az esztétikázásnak például még neki sem álltam. Visszakanyarodva a karburátorhoz,első kérdése a segítőmnek az volt, hogy tiszta-e a karbi. A karburátorokban vannak olyan apró furatok amikbe nem lehet belátni, benzinnel és kompresszorral lehet esetleg az ott lerakódott koszt kiszedni. Van azonban egy másik módszer is, ami szimpatikusabb volt, ez pedig az ultrahangos tisztítás.

„Az ultrahangos tisztítók működési elve a folyadékok összenyomhatatlanságán alapszik. Az ultrahang-generátor által előállított 20-40 KHz közötti frekvenciájú 400-500V feszültségű elektromos rezgéseket néhány speciális rezgés-átalakítóval, úgynevezett rezgőfejjel mechanikus rezgésekké alakítjuk át. Ezen mechanikai rezgéseket vezetjük a mosó folyadékba. A folyadékok össze-nyomhatatlansága alapján a rezgéshullámok a folyadék teljes térfogatában nagyjából egyenletesen terjednek. A rezgéskeltők által létrehozott mechanikai rezgések megfelelő energia-bevezetés esetén kavitációs buborékokat hoznak létre. A kavitációs mikrovákuumok megszűnésének pillanatában hatalmas, kb. 1.000 bar helyi nyomás különbségek lépnek fel, mely mikro robbanások sorozata igen agresszív módon letép mindennemű szennyeződést a munkadarabok felületéről.

Ez a fizikai jelenség önmagában még nem igazán fogható eredményes munkára, hiszen még hiányzik a másik feltétel, a felületekről eltávolított szennyeződéseket kémiai úton megkötni, semlegesíteni képes oldószer. A leváló szennyeződést a jól megválasztott oldószer megköti, beburkolja, így akadályozva meg annak visszatapadását. A megfelelő oldószer és zsírtalanítási technológia megválasztása minden esetben tisztítási kísérletek lefolytatása után történik meg”

A karbiból a membránokat szereljük ki, mert az az 1000 bar nem tesz neki jót!

www.youtube.com/watch

www.youtube.com/watch

Ilyen volt...

Félig letakaritva

Magánál a folyamatnál nem voltam ott, apum intézte a dolgot, elég sok kosz jött még így is ki, illetve le a karbiról, kívülről mindenesetre komolyan megújult. A minél alaposabb tisztításhoz teljesen darabokra szedtem a karbit, így legalább megismerkedtem vele. A főfúvóka 112, az alapjárati 35-ös, a súbertűre pontosan nem emlékszem N76L rémlik –közben rákerestem interneten, egy orosz oldalon leltem rá az adatra, az van benne.  Az alapjárati levegőcsavarok 2,5 – 3,0 – 3,5 – 3,25 –re voltak állítva –teljesen belülről kifele tekerve. Segítőm 2,5-et javasolt első körben, aztán esetleg állitok rajta. Az úszókat megmértem, 0,5mm-en belül van mind 12,5-12,8mm a karbi széle és az úszóház teteje közti távolság, fejre állított karbinál, de majd a benzinszint ellenőrzés mutatja, mennyire vannak jól beállítva.  A ZZR 600 manualja az úszó távolságra 9-13 mm-t ír, akkor ez alsó határon van, tehát ha jól okoskodom, 9mm-nél több benzin lenne a karburátorokban, de eddig sem fogyott még ki menet közben magas fordulaton sem.  A szinkronizáló csavarokat 2 fordulatot tekertemkifele teljesen betekerttől.

 

 

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zxrash.blog.hu/api/trackback/id/tr371908679

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hapsi 2010.04.12. 10:52:44

Én is tervezem a karbitisztást ultrahanggal, lenne rá "lehetőség" :-). Küszködök a ZX 9R-rel jó ideje, nagyon nehezen indul hidegben (ha beindul, 20 'C minimum kell neki). Ha beindult, már minden ok egész nap. De nem is ez a lényeg, arra lennék kíváncsi, hogy mennyit ért az uh tisztítás. Veszel észre kirívó különbséget?

&rash 2010.04.12. 20:24:18

@hapsi:
Nekem a motor indult régen is rendesen, kivéve nagyon hidegben. az indítást befolyásolja az aksi állapota is, egy gyenge akksival például egy téli leállás után meg sem próbálom. A lényeg: a karbikból jött ki dzsuva rendesen, ultrahang után kompresszorral ki lett fújva még minden furat. Összerakás után könnyen indult a motor, persze csak miután a karbik megteltek benzinnel, az alapjáratot 1200ra be tudtam állítani melegen a korábbi 1500 helyett, mivel az alatt ingadozott, és leállt a motor, tehát itt már érezhető a tisztítás hatása, továbbá könnyebben állítottam a szinkront is, valamint eltűnt a 4-5000 fordulat közötti lyuk, ahol nekem dadogott a motor, és egyszerűen nem ment, pedig alatta-felette ment. A tolattyú gumimembránját szedd ki, azt nem javasolnám ilyen tisztításnak alávetni, mert kis mértékben ugyan, de deformálhatja a puha gumit. 1000bar ugye nem kevés...
Amit én még megfigyeltem, hogy sűrűbb olajjal hidegben nehezen indul(15w50)
Menni sokat még nem mentem vele, csak a környéken pár kilométert, de eddig meggyőző :)

hapsi 2010.04.14. 14:26:49

Akkor egy próbát megér nekem is. Az tart vissza egyedül, hogy nagyon nehezen tudok tesztert kölcsönkérni. Legfeljebb csinálok én is egyet csőből :-)
Amúgy a motor nagyon rendben van, új akksi, légszűrő, gyertya, karbi kitisztítva (féktisztító+kompresszor). Szépen jár, nagyon megy, csak ez a reggeli indítás az agyamra megy. Valami árulás van benne :-)

&rash 2010.04.17. 21:52:29

@hapsi:
Sok sikert hozzá, az eredményről valami élménybeszámolót Pro/kontrát dobhatnál ;)
Mellesleg rá lett mérve a karbikra Bike-Tech számítógépes karbiszinkron műszerrel is, és jó lett a beállitás, szóval működik a dolog :)

MatroX 2010.10.20. 20:05:24

Hello. Kérdezném hogy hol van lehetőség ultrahangos tisztításra?? Érdekelne engem is a dolog 2 db karburátort szeretnék megtisztítani.

Előre köszi
Üdv

&rash 2010.10.20. 21:12:55

@MatroX:
Szia!
Nekem Zircen a Husqvarna szervizben csinálták - ez nem motor szerviz, hanem a láncfűrész, stb..
www.udvarirudolf.hu/
Gondolom csinálnak máshol is ilyent, ahol foglalkoznak ilyen eszközökkel, esetleg utána kell érdeklődni a környékeden.
Üdv.: &rash

KZs ZZR 400 2012.04.22. 18:07:49

Szia @MatroX!

1. Erdeklodnek, hogy mennyibe kerult az ultrahangos tisztitas?

2. Nekem egy 1994-es ZZR400-asom van. A helyzet az, hogy kb fel evet allt es aztan mentem vele, kicsit huztam is vegul lealltam egy benzinkutnal es azota nem indul. Hazavontattuk es kb fel ora mulva a karbikbol csopogott a benzin es az olaj is felhigult a benzintol, tehat befolyt a valtohoz is. Korabban mar volt ilyen gondom, hogy varosban melegben piros lampanal leallt es nem tudtam ujrainditani sehogysem, meg bikazassal sem.
Szivesen szetszedem es atpucolom. Van e valami otleted, hogy mi lehet a gond. Szegeny most total tropa. A 600-as szerelesi konyvem meg van.

Nagyon koszi

KZs
süti beállítások módosítása