HTML

&rash

ZZR felújitás, karbantartás, modding, meg ami még jön

Friss topikok

  • Ács Zoltán: @hapsi: nekem ilyen karburátorba való fúvóka kéne hol tudnék ilyet beszerezni? (2014.06.06. 00:01) MTD Karburátor takarítás
  • László Őz: Köszönöm szépen a segítséget ha elakadok valahol továbbiakban.Kereslek. (2014.04.27. 22:10) A Dolmar sztori
  • KZs ZZR 400: Szia @MatroX! 1. Erdeklodnek, hogy mennyibe kerult az ultrahangos tisztitas? 2. Nekem egy 1994-e... (2012.04.22. 18:07) Ultrahangos karburátor tisztitás
  • &rash: Kell ilyen is >:D Vassal leginkább semmi, letakarva áll a garázsban. Idén alig használtam, párs... (2011.07.30. 13:01) Rendrakás a garázsban
  • &rash: @hapsi: Köszönöm :) Közelebbről megnézve akadnak apró hibák, néhol az illesztések látszanak. Két... (2011.06.02. 09:19) Kawa: Átváltozás

Linkblog

2010.04.10. 00:17 &rash

Szelepfedél tömités csere

Ha már egyszer lent volt a karbi, és hozzáférni a szelepfedélhez, akkor elrendeztem még egy dolgot. A szelepfedél tömítés a vezérműtengelyek végeinél lévő félkör alakú gumiknál engedett némi olajat, ami azért idővel meglátszott a motoron, sőt a csizmám is olajos néha tőle. Annak idején, amikor rakták össze, nem kapott tömítő pasztát a tömítés, pedig a félkör alakú vackokhoz kell, ezért könnyezett nekem tömítés csere után is. Akinek van egy kis esze, megcsinálja akkor, amikor a motor kint van a vázból, mert szűk a hely szerelni. Sajnos ezt nem csináltam meg rajta, ezért most volt némi bosszankodás. Első körben el kell takarítani mindent az útból, tank, légszűrőház, karbi, gyújtótrafók, gyertyapipák lekerültek, a gyertyák üregébe rongyot dugtam.

8db 10es hatlapfejű csavar fogja a tömítést, 6db könnyen szerelhető, azonban az első kerékhez közeli szélső kettő olyan helyen van, hogy problémásabb leszedni. A dugókulcsból csak az alacsonyabbikat tudtam használni, de a kicsi crova fejjel nem fértem oda, hanem egy sima kihajtót raktam rá. Esetleg még hajlított csillagkulccsal lehetett volna szerelni - ha olyanom lenne - mert ott van a karterház szellőztető öntvénye a szelepfedélen, és a sima villáskulcs nem fér hozzá. A csavarok alatt találunk egy-egy gumigyűrűt, ezek tömítik el az olaj útját.

Kiemeltem a szelepfedelet a következőképpen: Felemeltem amennyire csak lehet, jobb vagy bal első sarkot lehet egyszerre csak kiemelni, aztán valahogy feljön az egész ha kiügyeskedjük a váz karmai közül, ekkor hátra ki lehet húzni, a gyújtástrafó tartók alatt. Ezek után meg leszedtem a tömítést.  A félkörnél lévő tömítendő felületeket alaposan letörölgettem, hogy ne legyen olajos, a tömítésre kentem Loctite 5920-at (Black Tite jobb lenne, mert nem ütne el a színe ) és a szelepfedélbe beillesztettem a tömítést.

A gyertyanyilások végén szintén gumitőmitések, az olajszivárgás elkerülése végett

Aha, beillesztettem, ugyanis van neki egy vájat, ahova bel lehet helyezni ,az a helyén tartja. Csak a tömítés nem így gondolta, egy nagyon pici differencia van benne, ezért nem tudtam az egészet egyszerre belesimítani, mert valahol mindig feljött, nekem meg pattogtak az idegek az agyamban. Akkor gondoltam egyet, valamelyik hátsó sarokban ne legyen lesimítva, oda úgyis jobban hozzáférni. Felemelem, helyezném be, de hát ugye kicsi a hely, nincs odaragasztva a tömítés sem, ezért totál elmászik. Kiveszem, megpróbálom másképp, a tömítést a hengerfejre rakom, és rá a szelepfedelet. Igen ám, de nem igazán akar belepasszolni a helyére, valahogy nem akar összeállni rendesen.

Felfújom a pofám, kiveszem az egészet, letörlöm a loctite-ot, törölgetek újra mindent, és fussunk neki még egyszer. Bepasztázom a tömítendő felületeket, a hengerfejre beillesztem a tömítést, a kinyomódó pasztát letörlöm, igaz ez bonyolultabb mint hangzik a kicsi hely miatt. Megközelítem a célterületet a szelepfedéllel, és ráhelyezem, a tömítést próbálom a számára kialakított vájatba noszogatni. A taktika az lett, hogy az elején a leg pontosabban illesztem, a kipufogó felé néző része a necces, oda nem látok annyira, és mégannyira sem férek hozzá. A szelepfedelet elkezdem óvatosan mozgatni, ennek hatására a tömítés a helyére kerül, szinte el sem hiszem.

A munkának itt még nincs vége, igaz az idegtépésen túl jutottam. A tömítő gyűrűket visszarakom, a csavarokat is, majd belülről kifele átlóban haladva meghúzom őket. Itt figyelni kell hogy ne húzzuk meg barom módjára, egy csavart már régebben sikerült beszakítani a kollegának a Zizijébe. Ha már nem akar tovább menni a csavar, akkor jó, ezt érezni kell, valahogy más mint a többi csavar.

Ezt követően a gyertyák barlangjából eltávolítottam a rongyokat, pipák, trafók vissza, és reménykedek hogy ne eresszen több olajat.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://zxrash.blog.hu/api/trackback/id/tr311908771

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása