HTML

&rash

ZZR felújitás, karbantartás, modding, meg ami még jön

Friss topikok

  • Ács Zoltán: @hapsi: nekem ilyen karburátorba való fúvóka kéne hol tudnék ilyet beszerezni? (2014.06.06. 00:01) MTD Karburátor takarítás
  • László Őz: Köszönöm szépen a segítséget ha elakadok valahol továbbiakban.Kereslek. (2014.04.27. 22:10) A Dolmar sztori
  • KZs ZZR 400: Szia @MatroX! 1. Erdeklodnek, hogy mennyibe kerult az ultrahangos tisztitas? 2. Nekem egy 1994-e... (2012.04.22. 18:07) Ultrahangos karburátor tisztitás
  • &rash: Kell ilyen is >:D Vassal leginkább semmi, letakarva áll a garázsban. Idén alig használtam, párs... (2011.07.30. 13:01) Rendrakás a garázsban
  • &rash: @hapsi: Köszönöm :) Közelebbről megnézve akadnak apró hibák, néhol az illesztések látszanak. Két... (2011.06.02. 09:19) Kawa: Átváltozás

Linkblog

2010.02.14. 21:03 &rash

Elektronika I.

Elektronika

 

Egyik nap kiszedtem az elektronikát, de előbb még megjárattam, majd leengedtem az olajat.

A motor végétől kezdtem el bontani visszafele. A hátsó részben van a hátsó/féklámpa, hátsó indexek, rendszámtábla világítás, biztosítékdoboz, gyújtáselektronika, üzemanyag-szivattyú relé, indexrelé, önindító relé – innen egy vastag feketesárga kábel megy az önindítóra, feszültségszabályzó, hátsó féklámpa kapcsoló, aksi – negatívról vastag fekete a blokkra testel, vékony feketesárga a csatlakozik a kábelköteghez, jeladóhoz vezetékek. A tank alatti részen van az AC pumpa, önindító, innen megy le a vezeték a generátorhoz, üres, olajnyomás, kitámasztó érzékelőhöz, valamint az üzemanyagszint jelzőhöz, illetve testel a vázra.  Következő leágazás a bal oldali gyujtórafó1-4 henger. A következő nagy csomópont a hűtő mögött található. Innen megy a hűtő hőmérséklet érzékelőjéhez, termosztáthoz, légkürthöz, hűtő ventillátorhoz, jobb oldali gyújtótrafóhoz 2-3 henger. Továbbá innen mennek a vezetékek tovább a kormánykapcsolókhoz, fényszóróhoz, indexekhez és a gyújtás kapcsoló, illetve műszerfalhoz.

  1. Jobb index
  2. fényszóró
  3. bal index
  4. műszerfalhoz
  5. műszerfalhoz
  6. hűtő érzékelő
  7. gyújtáskapcsoló
  8. bal kormánykapcsoló
  9. légkürt
  10. gyújtástrafó 2-3 henger
  11. termosztát
  12. bal kormánykapcsoló
  13. jobb kormánykapcsoló
  14. hűtőventillátor
  15. gyújtástrafó 1-4 henger
  16. oldaltámasz érzékelő
  17. olajnyomás érzékelő
  18. üres érzékelő
  19. test a vázra
  20. AC pumpa
  21. üzemanyagszint érzékelő
  22. index relé
  23. indító relé
  24. Aksi pozitív
  25. indítómotor
  26. üzemanyag relé
  27. aksi negatív
  28. negatívról test a blokkra
  29. IC
  30. Jeladóhoz menő vezetékek
  31. generátorra menő vezetékek, eredetileg sárga, nálam szürke szilikon
  32. feszültségszabályzó
  33. biztosítékdoboz
  34. rendszámtábla világitás
  35. hátsó/ féklámpa
  36. bal hátsó index
  37. jobb hátsó index


Kiszedni nem volt nagy kaland, igaz fényképeztem mindent, meg jegyzeteltem és így megjegyeztem melyik csatlakozó hova tartozik. A kábelkötegen is meglátszott az út pora elég rendesen.  Belső tanulmányozás gyanánt leszedtem a szikszalagot róla, amivel nem barátkoztam össze komolyabban, ugyanis csupa ragacs lettem tőle, amit roppant nehéz eltávolítani. A vezetékek szintén ragadnak, ezekről körömlakklemosóval távolítottam el a ragacsot, majd az egész vezetékköteget egy nagy kartonra kiterítettem. Mindent rögzítettem kábelkötegelővel, hogy tudjam tanulmányozni. A fényszóró foglalatánál olvadást tapasztaltam, így az cserére szorult. Máshol a vezetékek tökéletesen épek mindenhol. Eredeti tervem az volt, hogy újragyártom az egész köteget, ehhez megszámoltam a vezetékeket színek szerint, hossz szerint, a csatlakozókhoz való sarukat, meg ami apróságok ilyenkor kellenek. Írtam emailt két nagy cégnek, akik ilyen jellegű dolgokkal foglalkoznak, de nem válaszoltak, ezért inkább elmentem hozzájuk. Első problémák a színek sokaságával voltak, ugyanis ennyi félét sehol nem tartanak. További probléma hogy ilyen csatlakozókat sem tartanak – ez a nagyobbik probléma, mert a vezetékeket meg lehet számozni, vagy másképp jelölni, de a csatikat nehéz lenne mással pótolni. Nem mellesleg ~92 méter vezeték kellene, ami pénzben sem kevés csak azért hogy új legyen, mikor még a régi is normálisan működik. Ezen tapasztalatokkal gazdagodva vettem egy H4-es csatlakozót a fényszóróhoz ~1200Ft, kontakttisztító és kenő sprayt ~1600Ft, vászon ragasztószalagot, meg néhány sarut.

Valahol itt mentette el az anyagot a gép, a többi amit irtam az szépen minden elveszett, szóval a többi amit irok az másodszorra megy. Kicsit bosszantó

Beszereztem továbbá szilikonos gyújtáskábelt is, amit majd kicserélek~ 1700Ft.

Szétszedtem a motor start/stop gombot is, de arra nem számítottam hogy szét fog ugrani. Található benne egy réz lap, két rugó, és egy csapágygolyó. Ránézésre ez úgy épülhet fel, hogy a kapcsoló gombjában lévő furatba megy be az egyik rugó, erre jön a rézlap, amit a rugó nyom a csatlakozókhoz. A másik rugó az előzőre merőlegesen van elhelyezve, a végén a csapágygolyóval – ez rögzíti a kapcsolót on vagy off állásban. Ez késöbb, a tompitott/ távlsági szétszedésekot be is igazolódott.

Vészleállitó és öninditó nyomógomb

 

 

 

 

Bal kormánykapcsoló

Szétnyitva láthatóvá vált mennyi por rakódott le benne

A vészvillógó érintkező felülete teli volt kosszal

Fedlap:érintkezők szintén mocskosak

Amit lehet azt szét is szedek, de össze is kell rakni: A fehér müanyag házba alulra megy a fehér müanyag táglatest, melyben a szeg alakú alkatrész vékonyabbik része kóricál, igy rögzitve a kapcsolót bent vagy kint állásba. A belé vájt minta keskenyebbik része áll kifele. Erre jön a piros nyomógomb, a tetején van egy furat abba a réz csap, rá a legkisebb rugó,majd e köré a legvastagabb rugó. A leghoszabb rugó nyomja vissza a gombot, ez a nyomógomb hátuljába kerül. A két rugó tetejére a rézlap kerül, majd rá a fedlap, ami a vezetékeket tartalmazza

Indexkapcsoló: A fekete gomb lehúzása után kiszedhetővé válik, a tetején két csavar van, az egyik rögziti a fémkart, amivel mozgatunk egy müanyag kart, és ez a kar az ami az érintkezőket mozgatja. A fémkart egy csapágygolyó rögziti rugó ellenében, a felül lévő másik csavar ezt a rugót rögziti egy rézlap által

 

 

 

 

 

 

Ez a rész nem volt túl fotogén

A csatlakozók itt is teli voltak koszal. Minden kapott rendesen kontakttisztitóval A légkürtöt és a fénykürtöt nem ismeretetem külön, egy tök egyszerű rugós nyomógomb mindkettő. A fénykürtnél barna és piros-fehér vezeték van, ami a piros-feketébe csatlakozik.

Segédanyagok: vezetékek, zsugorcsövek, kontaktisztitó

Lengőbiztositékok a később bekerülő plusz elektronikához

Nyomógombok, kapcsoló, ezekre is szükség lesz

A megolvadt H4-es csatlakozó

Elektronika: Bal alsó feszültségszabályzó, felette üzemanyag szivattyú relé, jobb alsó biztositékdoboz, rajta IC. Legfelül inditórelé benne a 30A-s biztositékkal.

Mivel a biztosítékdoboz szétbontható, ezért azt szét is szedtem. A ház felső része el volt repedve, ahol illeszkedik a tartójához, igaz szétesni nem tudott, de nem tartott semeddig meghegeszteni forrasztópisztollyal a műanyagot. A belső rész tök értelemszerű, van benne két fekete doboz, az egyik a fényszóró-relé, a másik az indító áramkör reléje a manual szerint.

 

 


 

 

 

Generátotekercs

Generátortekercs felülről

Fekete                                     5m
Fekete-sárga vastag              3m

Fekete-sárga                            6,3m                           
Fekete-fehér                            2m
Fekete-piros                            3m
Fekete-kék                              1m
Sárga                                       5m
Sárga-fehér                              1m
Sárga-zöld                               1,5m
Sárga-piros                              1m
Piros                                        5m
Piros-kék                                 5m
Piros-fekete                             2m
Piros-sárga                              1m
Zöld                                         7m
Zöld-fekete                              1,1m
Zöld-fehér                                1,5m
Világoszöld                              4m
Barna vastag                            3m                                          
Barna-fekete                            4m
Barna-fehér                              2m
Barna-piros                              1m
Fehér   vastag                          2,5m                                       
Fehér-sárga                             2m

Fehér-fekete                            2,5m
Kék                                         1,5m
Kék-piros                                4,6m
Kék-fekete                              1,7m
Kék-fehér                                1m
Kék-sárga                               2m
Rózsaszín                                 1,6m
Szürke                                     6m
Narancssárga                           1,5m
Narancssárga-zöld                  1,5m

 

Továbbá kell még 4-5mm vastag vezeték is, az aksi negatívról a blokkra, ez fekete színű, 60cm hosszú, meg a pozitívról az inditórelére 20cm, illetve az inditóreléről az önindítóra 60cm fekete-sárga.

 

 

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zxrash.blog.hu/api/trackback/id/tr421748032

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.02.15. 08:31:28

"...Mivel a biztosítékdoboz szétbontható, ezért azt szét is szedtem..."

Amíg ez a hozzáállás konstans, nem fogunk unatkozni! :)

menyi 2010.02.16. 23:16:10

Anno én egy 125-ös mzt vezetékeltem újra, az sokkal egyszerűbb volt :D

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.02.19. 13:15:08

A legfelső képedet (remélem)utólagos engedelmeddel lenyúltam, a Tavaszi ébredés poszthoz... :)

&rash 2010.02.19. 21:14:13

@kutya_zzr:
Csak nyugodtan :)
Ha kell jobb minőségben, vagy valami nem látszana akkor még tudok pár napig csinálni jobb képet!
@menyi:
Bizony, nem egyszerű a dolog ,de igazából értelemszerű szinte minden benne, pedig nem vagyok egy elektromossági szakember
süti beállítások módosítása