HTML

&rash

ZZR felújitás, karbantartás, modding, meg ami még jön

Friss topikok

  • Ács Zoltán: @hapsi: nekem ilyen karburátorba való fúvóka kéne hol tudnék ilyet beszerezni? (2014.06.06. 00:01) MTD Karburátor takarítás
  • László Őz: Köszönöm szépen a segítséget ha elakadok valahol továbbiakban.Kereslek. (2014.04.27. 22:10) A Dolmar sztori
  • KZs ZZR 400: Szia @MatroX! 1. Erdeklodnek, hogy mennyibe kerult az ultrahangos tisztitas? 2. Nekem egy 1994-e... (2012.04.22. 18:07) Ultrahangos karburátor tisztitás
  • &rash: Kell ilyen is >:D Vassal leginkább semmi, letakarva áll a garázsban. Idén alig használtam, párs... (2011.07.30. 13:01) Rendrakás a garázsban
  • &rash: @hapsi: Köszönöm :) Közelebbről megnézve akadnak apró hibák, néhol az illesztések látszanak. Két... (2011.06.02. 09:19) Kawa: Átváltozás

Linkblog

2010.04.24. 19:55 &rash

Keihin CV karburátor

A karburátor szétszedésének némi félelemmel álltam neki, ugyanis itt képződik az a keverék gondos arányok betartása mellett, ami mozgásra készteti ezt a nagy fémtömeget. Rengeteg tényező szükséges hogy motorunk tökéletesen járjon, ráadásul tegye ezt minden fordulatszám tartományban. Ugye nagyon nem mindegy hogy mennyi üzemanyagot kap alapjáraton, és mennyit magas fordulaton, szegény karburátornak széleskörűen kell kielégíteni motorunk étvágyát. Amennyire ódzkodtam tőle, annyira jóban lettünk azóta. Maga a szétszerelés tartogatott nem várt izgalmakat, főleg nehezen mozdítható csavarok képében. Elnyírni csak nem kellett volna, ezért a csavarhúzót a csavar fejébe illesztés után a mellkasom tetejével, a kulcscsont alatti résszel nyomtam, az egyik kezemmel fogtam a karbisort, a másikkal pedig óvatosan fordítottam a csavarhúzót. Akadt nem egy csavar, ami pattanással indult meg. A csavarok nagy részét kicseréltem imbuszfejesre, kivéve a szinkronizálókat és a karburátor úszóházában lévőket.

 

Részei:

A karburátor sor a légszűrőház felől szívócsonkok nélkül

 

1. Hűtővíz bevezetése a karburátorba, valami hő kapcsoló lehet, a szűrő a másik oldalon van

2. Levegő beáramlás a membrán alatti kamrához

3. Gázbowden rögzítő

4. Úszóház nyomáskiegyenlítő cső

5. Fő légfurat

6. Alapjárati levegő furat

7. Üzemanyag-ellátás.

Karburátor a hengerfej felől nézve

 

1. Hideg indító rendszer bowden csatlakozója

2. Pillangószelep szinkronizáló csavar

3. Hideg indító rendszert alap állapotba húzó rugó

4. Hideg indító rendszert mozgató kar

5. Pillangószelep

6. Karburátorfűtő rendszer – ezekben a csövekben áramlik a hűtő (itt fűtő) közeg

7. Úszóház leeresztő csonk

8. Pillangószelepet zárt állásba húzó rugó

9. Úszóház leeresztő csavar

Úszóház belseje
1. Úszó
2. Úszót rögzítő csavar
3. Tűszelep fészkét rögzítő csavar
4. Tűszelep fészke
5. Úszóház nyomáskiegyenlítő furat (?)
6. Súbertű hüvelye
7. Hideg indító rendszer furata
8. Alapjárati fúvóka légfurata
9. Hideg indító kamra fúvókája
10. Alapjárati keverékképző csavar
11. Fő fúvóka helye
12. Alapjárati fúvóka helye

Úszó, tűszelep, és a tűszelep fészke a szűrővel – ez utóbbit nem tudtam kiszedni. A tűszelep akkor jó, ha a teteje nincs berágódva

Főfúvóka 112 méret

Alapjárati fúvóka, 35 méretű

Tolattyú és a gumimembrán. A gumi kirepedése, kilyukadása esetén már nem látja el feladatát, cserére, esetleg javitásra szorul. A tolattyún hoszanti kopás fedezhető fel mozgásából adódóan. Helyén simán kell fel-alá csúszkálnia, akadás nélkül

Tolattyút visszanyomó, valamint a súbertút rögzitő rugó

Súbertű: Keihin N76L Nos ő sem egy egyszerű szerkezet ha megnézzük geometriáját, hiszen komolyan változó igényeket kell kielégítenie. Ez a fajta tú nem állitható seeger gyűrűvel, alátétezni lehet esetleg, igy dúsitva a keveréket

Hidegindító: Elég böszme kialakítású, szerepe annyi hogy túldúsítja a keveréket tüzelő anyaggal. Kialakítása miatt nehézkes a bemelegítés során beállítani a fordulatszámot, indítást követően beállítom 2000fordulatra, kis idő után elkezd emelkedni, és felbőg a motor, ha nem figyelek 4000fordulatra, ezért amint emelkedne, korrigálok rajta – elég tökölős, de már rutinom van benne

Az úszóház minden szerelvényével a helyén

A karburátor fedele alatt lalup a membrán és a visszatoló rugó

A karburátor membrán nélkül. Látható mekkora lyukon keresztül jut be az üzemanyag hideg indításkor, illetve a hideg indító barbár, akarom mondani robosztus kidolgozása

Közben a macskának magyaráztam, de szerintem nem fogta meg igazán a karburátor

Kibelezett karburátor

 

Felhasznált irodalom:

www.virago.ro  

virago.ro/index.php

MAMI oktató anyag 1. CD: V. fejezet – köszönet érte

 

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zxrash.blog.hu/api/trackback/id/tr721948585

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

abete 2010.05.05. 12:10:54

Andris!

Akkor hogy meglegyen az info...

ZZR-500 karbi gond nélkül felmegy a 400-as zizire. A főfúvóka 116-os, de nem kell cserélni, gyönyörűen megy azzal is, fogyasztás 5l körül!!! Minden más méret ugyan az!

KawaA(ndris)

&rash 2010.05.05. 19:07:38

Köszi az infót, megőrizzük az utókor számára!
süti beállítások módosítása