HTML

&rash

ZZR felújitás, karbantartás, modding, meg ami még jön

Friss topikok

  • Ács Zoltán: @hapsi: nekem ilyen karburátorba való fúvóka kéne hol tudnék ilyet beszerezni? (2014.06.06. 00:01) MTD Karburátor takarítás
  • László Őz: Köszönöm szépen a segítséget ha elakadok valahol továbbiakban.Kereslek. (2014.04.27. 22:10) A Dolmar sztori
  • KZs ZZR 400: Szia @MatroX! 1. Erdeklodnek, hogy mennyibe kerult az ultrahangos tisztitas? 2. Nekem egy 1994-e... (2012.04.22. 18:07) Ultrahangos karburátor tisztitás
  • &rash: Kell ilyen is >:D Vassal leginkább semmi, letakarva áll a garázsban. Idén alig használtam, párs... (2011.07.30. 13:01) Rendrakás a garázsban
  • &rash: @hapsi: Köszönöm :) Közelebbről megnézve akadnak apró hibák, néhol az illesztések látszanak. Két... (2011.06.02. 09:19) Kawa: Átváltozás

Linkblog

2010.01.02. 23:46 &rash

Motorvásárlás

A motorvásárlás nagy dilemma, főleg a használt motor, mert nem tudjuk ki és hogy használta. Amikor elkezdtem keresgélni, nem sok tapasztalatom volt, és hogy hogy jutottam ide, az is kacskaringós ugyanis DRZ 400at szerettem volna, aztán próbáltam egy Husqvarna 610SM-et, 400as Banditot, és ezek után jutottam el a 400as ZZR-hez. A kinézett példány egy 99es zizi volt, amiről kiderült a boltban hogy 95ös, ennek ellenére az árából nem engedtek volna, de "ajiba" adnak egy motortakaró ponyvát ha már egyszer így alakult.

Egyetlen kikötésem volt, hogy vezetni tudjam A korlátozott jogosítvánnyal. Oké, ők ezt el is intézik, van rá emberük. Röpke két hét után felhívtam őket, hogy halad a dolog. Mondják a telefon másik végén, hogy felhívja az emberét, mindjárt visszahív. Eltelik egy óra, kettő, felhívom akkor én. Ja, bocs elfelejtettem, de most hívom, és csörgök vissza. Várok-várok nem hív természetesen. Másnap keresem, jah hát ő nem érte el az emberét, de most hivja. Ez így ment kb két hónapig – türelmes vagyok. Közben ráakadtam egy másik zzr-re, csak épp pár százassal olcsóbban. Rövid úton visszamentünk a boltba, ahol be lett fizetve a foglaló a motorra, és közöltük hogy ne húzzuk egymás idejét tovább.

A másik motor Győrben volt, oda először ismerősökkel mentem. A boltban körbenézve sehol nem láttam a kiszemelt áldozatot, kérdeztem az egyik értékesítőt, hogy megvan-e még? Erre felelte, hogy megvan, lent van a pincében. Megnéztük, kicsit kopott, fakó, látszik hogy csúszott már, de kijavították. Ezen felül csöpögött a bal oldali telóból az olaj. Próbáljuk indítani, de csak nem indul. Jah, benzin nélkül nem megy. Megtankoltuk, de most meg nem tekeri… Felvittük a szervizesekhez, ők elindították, pedig már ott voltam hogy hagyjuk a francba. Szép öblös hangja volt, nem csörömpölt, menetpróbaként pedig mentünk egy kört vele. Nézzünk akkor kompressziót rajta. Ettől sem zárkóztak el, lebontották ameddig kellett. Itt akadályba ütköztünk, ugyanis nem fért be a kompressziómérőjük, de mondták hogy nemgond, leesztergálják. Sajnos ez nem jött össze, nem volt elég anyagvastagsága, kilyukadt az a toldó is ami volt hozzá. Akkor egyelőre ennyi, ígéretet tettek rá hogy esztergáltatnak hozzá toldót. Nos, egy ilyen toldó késztése esztergályosnál beszélgetéssel együtt megvan 20 percen belül, de ezt nem sikerült nekik rövid időn belül összehozni, kicsit kezdtem aggódni, hogy ugyan az kezdődik mint a másik helyen. Kértem kölcsön kompressziómérőt, és elbuszoztam Győrbe. 2 óra kb a buszút, kicsit unalmas, de hát áldozatokat kell hozni érte. Itt kiderült, hogy amit vittem, az sem jó hozzá, szóval feleslegesen mentem. Esztergáltattam ehhez toldót, és mentem vissza hogy most akkor már csak jó lesz. Hát nem, valami itt is el lett rontva, de eddigre már nekik is sikerült csináltatni hozzá. Újra szétbombáztuk a motort, kompressziómérés, minden rendben.

Akkor mondják h épp most telefonáltak, hogy megvan e még a motor. Én eddigre eldöntöttem hogy megveszem, gondoltam csak szívatnak hogy jussak már döntésre. Lefoglalóztam a motort, itt feltétel az volt hogy kijavítják az indítási nehézséget, ami az önindító gomb miatt volt – elvileg – illetve a teleszkópokban szimeringet cserélnek.

Kb két hét múlva mehettem érte, indul, teló nem folyat, sőt a fékbetéteket is kicserélték újra ingyen, ami azért rendes dolog tőlük, de visszagondolva mennyit tököltem vele megérdemeltem. Mellesleg a gold fren talán a legolcsóbb fékbetét…

Amikor elhoztuk, odafele úton egy kék zizi ment előttünk az úton, ez nem lehetett véletlen :D

Simán hazajöttem vele, igaz először nagy volt, nehéz, meg nem is mertem gyorsan menni vele, 100 volt talán a maximum.

Körülbelül négyszer buszoztam el győrbe a motor miatt, az értékesitő srác annyira megjegyzett, hogy közel egy évre rá megismert a tömegben motorkiállitáson.

A fórumra irt egy zero1234 nevü ember, hogy épp elvittek előle egy Zizit, nos az én voltam, és akkor nem volt kacsa, amit a boltban mondtak.

Apróbb kellemetlenségek azért adódtak, mert rossz csekket töltöttek ki a titkárságon, és 10.000 forintot adtam ajándékba az apehnek, amiért fel lehetett volna lebbezni ugyan, az is pénz.

Hogy mi történt a motorral az első nálam töltött éjszakája után? Leszedtem az idomokat róla, ismerkedésképpen a környezetem nagy csodálkozására. Később megszokták, hogy néha szétrántom valami miatt.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://zxrash.blog.hu/api/trackback/id/tr461640818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása