HTML

&rash

ZZR felújitás, karbantartás, modding, meg ami még jön

Friss topikok

  • Ács Zoltán: @hapsi: nekem ilyen karburátorba való fúvóka kéne hol tudnék ilyet beszerezni? (2014.06.06. 00:01) MTD Karburátor takarítás
  • László Őz: Köszönöm szépen a segítséget ha elakadok valahol továbbiakban.Kereslek. (2014.04.27. 22:10) A Dolmar sztori
  • KZs ZZR 400: Szia @MatroX! 1. Erdeklodnek, hogy mennyibe kerult az ultrahangos tisztitas? 2. Nekem egy 1994-e... (2012.04.22. 18:07) Ultrahangos karburátor tisztitás
  • &rash: Kell ilyen is >:D Vassal leginkább semmi, letakarva áll a garázsban. Idén alig használtam, párs... (2011.07.30. 13:01) Rendrakás a garázsban
  • &rash: @hapsi: Köszönöm :) Közelebbről megnézve akadnak apró hibák, néhol az illesztések látszanak. Két... (2011.06.02. 09:19) Kawa: Átváltozás

Linkblog

2010.02.26. 07:52 &rash

Blokk kiszerelés és a többi vacak II.

Kipufogórendszer:

A két dobot egy-egy csavar rögzíti bilincscsel a hátsó lábtartóhoz, illetve a kipufogórendszerhez egy-egy bilincscsel. A rendszert a leömlőknél 8 csavar fogja a blokkhoz, ezek az anyák korrodáltak, majd cserélni fogom a többi esedékessel együtt, illetve a kipufogó tömítőgyűrűk is cserések, viszont 5-600 forintért nem akarom megvenni darabját, jó lenne valami alternatívát szülni rá, mert a blokkon látszott, hogy némileg kifújt. Ahol a kipufogórendszer kettéválik a két dob felé, ott még fogja kettő darab 17es vagy 19es csavar a blokkhoz. Az egész rendszer csupa rozsda, ez még nem a rozsdamentes típus, le lesz tisztítva teljesen szemcseszórással, és kap egy hőálló fekete szint.

A dobok begubóztak, amikor anno cipeltem haza őket

Blokk kiszedés

Elöl két csavar fogja a vázhoz, nekem ide vannak rögzítve a bukógombák. Hátul két hosszú blokkon átmenő csavar rögzíti, a csavarok feje 14es, ami szokatlan.

Maga a motorblokk kivétele nem volt egy könnyű mutatvány. Nincs valami túl nagy hely kiszedni, a hátsó kereket kiszedtem már előzőleg, a láncot hátra húztuk, hogy ne legyen útban kiszedéskor. Jobb oldalt az első blokkfelfogatásnál van egy fül, ami lecsavarozható, ha leszedjük lényegesen megkönnyíthető a dolgunk. Mi a blokkot alábakoltuk, aztán a vázat emeltük le róla, olyan 3 emberes mutatvány, ha bent van elöl a kerék meg a teló. Két ember emeli a vázat, egy meg figyel, segit, fogja ablokkot. Persze ha az első kerék ki van szedve a teleszkópokkal együtt, akkor a vázat egy ember is le tudja emelni, nem is tudom miért nem így történt a szétszerelés. Ezt a részt értelemszerűbben is csinálhattam volna. Blokk ment a garázsba, a váz meg vissza a folyosóra, ahol tovább bontom.

 

A lánc szépen átfestette a lengőkart

 

Leszedtem a hátsó fékrendszert is, kiszedtem a lengőkart a teleszkóppal együtt, aztán a közép és oldaltámaszt, viszont a középtámaszt célszerű lett volna az első teleszkóp kiszedése után, mert így nem akart megállni, dülöngélt jobbra balra attól függően merre fordult a kerék. A csavarokon látszott hogy még nem volt a motornak az alsó része sosem bontva. Az első telót nem nehéz kiszedni, száranként 3 csavar fogja, az alsó villahídon 2, a felsőn 1. Fellazításuk után szépen ki lehet huzigálni a teleszkópokat.

A múltkor írtam mennyire utálom ezt a sok koszt, olajsarat, benzint, meg egyéb mocskot. Nos a blokk alján, a hajtáslánc környékén annyit találtam, hogy ahhoz képest a múltkori vezetékköteg tisztogatás semmi nem volt. A lánckenő spray elég frankón összekent mindent, ebbe meg beleragadt a por. Ezt elkezdtem lemosni a vázról először kint a hóban benzinnel, de 15 perc után már nem bírták tovább az ujjaim, aztán abbahagytam. Bevittem a folyosóra a vázat, alá kartonpapír, a falra fólia hogy ne kenjem össze és elkezdtem itt lemosni fogkefe + benzin kombóval, így már jobban haladtam, de még mindig nem lehet teljesen eltávolítani minden kis apró zugból a ragadós mocskot. Sterimob lenne a legjobb, de a kerti csap el van zárva ilyenkor a fagy miatt. Szerencsére máshonnan megoldható a vízvételezés, de a kazánházból sikerült vizet vinni a sterimobhoz, így le lehetett mosni a vázat, lengőkart. Hát, nyomattam vele közvetlen közelről, eredménye szinte semmi nem volt, ezért vissza kellett térnem a benzin + fogkeféhez – nyilván lett volna alkalmasabb anyag is, például brigéciol, de a benzin még mindig olcsóbb. Ezzel már lehetett haladni, feltárult a szürke alumínium a néhány milliméteres ragacs, por, apró kavicsréteg alatt. A dolog szépsége hogy mindezt kint az udvaron 30 centi hóban tettem, mínusz pár fokban. Addig nem is volt nagy gond, amíg a kesztyű nem ázott át, mert a felvakart retket a hóval nagyon jól ellehetett távolítani, de azután igencsak elkezdett fázni a kezem. Aztán egy idő után feladtam, bementem a kazánházba és a fűtéscsövön melengettem a kezemet, és utána jöhetett a következő menet. Kutya írta hogy nem vagyok normális, jó értelemben, ezek után saját véleményem szerint egyáltalán nem vagyok normális…

Ezek után jött még a legmeredekebb része: sterimobbal lemosni a fellazított retket a fentebb említett körülmények között. Természetesen kaptam néha a képembe is a vízből, a nadrágom is elázott, meg a cipőm is valamennyire, úgyhogy amint végeztem,  visszapakoltam és levettem az elázott cuccaim, aztán miután átmelegedtem, mentem vissza és eltörölgettem mindent.

Megpróbáltam leszedni a villanyakat is, de csak a felső villahidat tudtam, az alsót nem akartam erőltetni, később kiderült hogy nem kell finomkodni vele, rá kell csapni gumikalapáccsal, és kijön az. Szereléshez húztam most gumikesztyűt is, kis megszokást igényel, illetve ragasztószalagozni nem nagyon lehet benne, de amúgy nagyon hasznos, mert tiszta marad a kezem, nem kell sem sokáig sikálni, sem várni, hogy kikopjon, meg a múltkor a benzin olyan szépen kiette a kezemet, hogy a bőröm azóta hajlamos a kiszáradásra, munka közben például annyira kiszáradt a kezem hogy két ujjam között megrepedt a  bőr és elkezdett vérezni, edzésen pedig a párnacsapkodás közben sikerült ezt elérnem.

Megelőzvén a későbbiekben ezt a sok dzsuvát, ami nagyrészt a láncsprayre vezethető vissza, vettem teflonos mol lánckenő sprayt, a hírek szerint ez  rendesen tapad a láncra, nem keni össze a lengővillát.

 

Blokkmosás:

Egyetlen szabad napomon, vasárnap lemostam a blokkot:

A képeken látszik mi mocsok képes meglapulni a csillogó idomok alatt

Letakaritva:

 

Azért az látszik, lenne még hova tisztogatni, de ez nagyon aprólékos munka lenne

A láncot lemostam brigéciollal, majd vizzel leöblitetttem, utána pedig teflonos lánckenő sprayvel lefújtam. Mintha újjá született volna

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://zxrash.blog.hu/api/trackback/id/tr41791398

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása