HTML

&rash

ZZR felújitás, karbantartás, modding, meg ami még jön

Friss topikok

  • Ács Zoltán: @hapsi: nekem ilyen karburátorba való fúvóka kéne hol tudnék ilyet beszerezni? (2014.06.06. 00:01) MTD Karburátor takarítás
  • László Őz: Köszönöm szépen a segítséget ha elakadok valahol továbbiakban.Kereslek. (2014.04.27. 22:10) A Dolmar sztori
  • KZs ZZR 400: Szia @MatroX! 1. Erdeklodnek, hogy mennyibe kerult az ultrahangos tisztitas? 2. Nekem egy 1994-e... (2012.04.22. 18:07) Ultrahangos karburátor tisztitás
  • &rash: Kell ilyen is >:D Vassal leginkább semmi, letakarva áll a garázsban. Idén alig használtam, párs... (2011.07.30. 13:01) Rendrakás a garázsban
  • &rash: @hapsi: Köszönöm :) Közelebbről megnézve akadnak apró hibák, néhol az illesztések látszanak. Két... (2011.06.02. 09:19) Kawa: Átváltozás

Linkblog

2010.02.28. 19:48 &rash

Vasárnapi szerelgetés

A motor jobb oldalán van egy kis fürjtojás méretű tárgy a vízcsövön, ami a karbira megy rá.

Ezt szétszedve azt tapasztaltam, hogy található benne egy szűrő, de ez annyira el van tömődve, hogy holtbiztos semmit nem enged át. Vékony csavarhúzóval belenyúlva valami gusztustalan iszapszerű dolog jött elő belőle. Meg kellett állapítanom, hogy a lerakódás teljesen kitölti a szűrő belsejét, úgyhogy kezdődhetett ennek a kitakarítása: Csapviz alatt először belülről csavarhúzóval lazítottam fel a retket, majd öblítettem belülről, utána a csövet a szűrővel ellátott részénél morzsolgattam, így távolítva el a koszt belőle – rugalmas műanyagból van, bírja. Ezek után át lehetett látni a szűrőn. Van egy másik szűrő is, az a karburátorsor bal oldalát és a vízpumpát köti össze, úgy néz ki mintha nem lenne oldható, mert sajtolással került rá a fedél, de ha nem fog a víz átfolyni rajta, akkor nincs mese, bombázom szét azt is.

A különbség látható: nem valami fekete kosz látható, amiben aztán elakadtak a kisebb szemcsék is, hanem átlátni a szűrőn

Ezek után kérdés, hogy a blokkban mi lehet. Ha van egy hasonló szűrő, akkor bizony ki kellene pucolni, nehogy csökkenjen az olaj áteresztő képessége, és kenés nélkül maradjon. A blokk még kint van, sanszos hogy belekukkantok.

Főleg középen látszik az eltömődöttség, ahol a kerékrő a retek átszálllt a lamellák közé, illetve látszanak az elhajlott fémlapocskák is.

A radiátort is kimostam, olyannyira teli volt bogarakkal, kavicsokkal hogy kevés fényt engedett át. Beraktam a kádba, némi tisztítószer és áztatás után kiverettem belőle a koszt forró vizzel, ami nem volt kevés, így tuti hogy rontott a hűtés hatásfokán. Belül nem találtam lerakódást, legalábbis amennyire beleláttam. A lamellák viszont néhol el vannak hajolva, ami egykét helyen az én bűnöm is, mert motormosás közben a sterimob eltalálta, sniccerrel fogom visszaegyengetni őket.

A zuhanyrózsa nem roncsolta a lamellákat

Lengőkar: nekiálltam összeilleszteni a gépet, a lengőkarba visszaraktam a csapágyat, aminek nem ártott volna egy mélyhűtős kezelés, mert igen nehezen ment a helyére, ezért a bukógombám aljával segítettem neki, azaz felülről ütöttem egy kalapáccsal. A biztosító zégert nem volt könnyű a helyére rakni, van ugyan zégerfogónk, de elég rendesen el van használva, folyton kiugrott a gyűrű. Végülis a gyűrű egyik oldalát belenyomtam a furatba, a másikat lefogtam, és óvatosan egy csavarhúzóval nyomkodtam egyik oldalról a másik fele haladva a gyűrűt, ami végül a helyére került, utána  a szimering, és végül egy alátét - mellesleg az ilyen apróságokkal rengeteg idő elmegy, mire kitalálom mit-hogyan csináljak. A lengőkar bal oldalán csak egy porvédő van, meg alátét, illetve a láncvezető. Van még továbbá 3db tűgörgős csapágy a lengőkarban, ezek a helyükön voltak. Mindent szépen bezsíroztam. A himbarendszert még szét kell szednem, újrazsíroznom, és a szükséges szimeringeket kicserélni.

Elkészült a váz szinterezése, szerintem szép lett, főleg az eredetileg rajta lévő pezsgős szürke helyett

A régi itt-ott kopott szürke

Selyemfényű fekete váz, lengőkar, a teleszkópok is ezt a szint kapják. A lábtartókat nem fogom szintereztetni, ugyanis előbb-utóbb holtbiztos hogy a csizma kikoptatja, akkor meg ocsmány lenne. Melleslega  váz ~15kg, a lengővilla 6-7 között mozog. A blokkra kiváncsi leszek.

Reggel meglátogatott Petro József, megmutatta hogyan is kellene üvegszálazni. Annyira nem bonyolult dolog, úgyhogy amit tudok azzal fogok megjavitani a motoron, a plexit amúgy is bőviteni kell majd plusz funkciók miatt.

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zxrash.blog.hu/api/trackback/id/tr791797916

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.02.28. 20:11:33

Fekete vázas ZZR ?! Olyat csak 2002-től gyártottak !
Ezzel a szinterezéssel nyugodtan letagadhat pár évet a vas :)

( Ja: és kösz a tippet, kedden hűtő/olajhűtő takarítás lesz a program! )
süti beállítások módosítása