Villanyak visszarakása a vázba:
A csapágyakat bezsíroztam, a csészéket is, a nyakat alulról bedugtam, felülről ráment a felső csapágy, majd a gumigyűrűt ráhúztam a tengelyre, így már nem akart kicsúszni. Ezután a porvédő került a helyére, majd elkezdtem a finombeállító tárcsát rácsavarni. Kézzel tekertem ameddig tudtam, majd célszerszám híján csavarhúzóval és kalapáccsal tettem helyre, annyira húztam meg hogy ne kotyogjon a csapágy. Amint ezzel végeztem, rácsavartam a másik tárcsát is, és megszorítottam. Mehetett helyére a felső villahíd, az alátét és az anya.
Az alábbi két videón bemutatják hogyan is kell szakszerűen elvégezni a műveletet:
Nehéz az élet egy 4-5-6 éves 1,3 megapixeles fényképezővel…
1. Villanyak helyrerakása
2. felső kormánycsapágy helyrerakása
3. gumigyűrű helyrerakása – a képről lemaradt, szemléltetésnek odarajzoltam
4. porvédő
5. peremes finombeállító tárcsa
6. finombeállító tárcsa
7. felső villahid – nincs a képen
8. alátét
9. anya
A teleszkópokat a villahidakba beletoltam, és meghúztam a csavarokat. A felső villahidon egy, az alsón kettő imbusz csavar tartja oldalanként a telószárakat. Felkerülhetnek még ilyenkor a kormánycsutkák, kettő-kettő imbuszcsavar rögzíti őket.
Első keréktengely:
A telók alján a csavarokat meglazítjuk, és belehet tolni a tengelyt, erre rá a távtartót, aztán kerék, kilométeróra csigás meghajtója, és végül az anya. A tengely 14es imbusz, az anya 12es. A következő képen vettem ki/raktam vissza: az anyánál a tengelyt szorító csavarok legyenek lazák, a tengelyt fogók pedig szorosak, így egy imbusz kulccsal lehet dolgozni, nem kell ellen tartani. A kerék forgásirányára figyeljünk összeszereléskor!
Tanul egykerekezni