HTML

&rash

ZZR felújitás, karbantartás, modding, meg ami még jön

Friss topikok

  • Ács Zoltán: @hapsi: nekem ilyen karburátorba való fúvóka kéne hol tudnék ilyet beszerezni? (2014.06.06. 00:01) MTD Karburátor takarítás
  • László Őz: Köszönöm szépen a segítséget ha elakadok valahol továbbiakban.Kereslek. (2014.04.27. 22:10) A Dolmar sztori
  • KZs ZZR 400: Szia @MatroX! 1. Erdeklodnek, hogy mennyibe kerult az ultrahangos tisztitas? 2. Nekem egy 1994-e... (2012.04.22. 18:07) Ultrahangos karburátor tisztitás
  • &rash: Kell ilyen is >:D Vassal leginkább semmi, letakarva áll a garázsban. Idén alig használtam, párs... (2011.07.30. 13:01) Rendrakás a garázsban
  • &rash: @hapsi: Köszönöm :) Közelebbről megnézve akadnak apró hibák, néhol az illesztések látszanak. Két... (2011.06.02. 09:19) Kawa: Átváltozás

Linkblog

2010.02.28. 00:07 &rash

Kuplung/féklámpa kapcsolók, termosztát

Kezembe akadt a kuplungkar, amin található a kuplungkar állás érzékelő, sebességbe téve például ha jól emlékszem nem enged indítani, csak ha be van húzva a kuplungkar. Ezt szétszedni nem volt nehéz, kettő csavar tartja, utána a ház pedig pattintós, műanyagfüles. Belül elég nagy kosz fogadott, de már megszoktam.

Felépítése már nem okozott különösebb meglepetést, bütykös rézlemez csúszkál, és zárja össze a vezetékeket, rugó pedig tolja vissza a kapcsolót alap állásba.

Némi tisztogató akció után így néztek ki. A multiméter ilyenkor rendkívül hasznos jószág, mert rengeteg kapcsolást mértem ki vele, melyik kapcsolónak melyik a kivezetése, nincs-e szakadás, meg ellenállást mértem vele.

Az első féklámpa kapcsolója nem egészen oldható kötéssel lett összeszerelve, három ponton van rögzítve feltételezhetően valamiféle forrasztással vagy sajtolással, de ezek a kis fejek könnyen leszakadnak, és visszaszerelve amúgy is rögzíti majd a csavar. Belül található a kapcsoló, amit egy kis műanyag gombbal mozgatunk. Ha átnyomjuk egy ponton, akkor az érzékelő „kalapácsot” a másik kalapácsnak feszítő rugó hátrarántja, azaz oldott állapotban tartja a kapcsolót – ma is tanultam valami újat.

A hátsó féklámpa kapcsolóját is szétkaptam, ehhez fel kellett húzni a porvédőt, a két saru biztosítófülét benyomni, majd ki is lehet húzni a műanyag kupakot a sarukkal együtt. Belül van egy hosszú fémrúd, a végén félgömbben végződik, az tartja meg a ráhúzott csöveket, amik a következőképpen mennek rá: először a rövid műanyagcső, utána a rézcső, aztán a hosszabbik műanyagcső, végül a rugó. Itt a kapcsolást a két saru között a rézgyűrű látja el, ha nyomjuk lefelé a fékpedált.

A kezembe akadt még a termosz is, azt is szétszedtem, 4 csavar fogta össze. Gumitömítés gondoskodik arról, hogy a hűtővíz bent maradjon, belül pedig csak a termosztát, ami 82 fokon nyit. Némi lerakódást tapasztaltam itt is, azt levakartam, a légtelenítő csavart kicsavartam, azon el volt tömődve a furat kipiszkáltam azt is.A gumitömités cserés lesz, ha kapok hozzá másikat.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://zxrash.blog.hu/api/trackback/id/tr561796104

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása