HTML

&rash

ZZR felújitás, karbantartás, modding, meg ami még jön

Friss topikok

  • Ács Zoltán: @hapsi: nekem ilyen karburátorba való fúvóka kéne hol tudnék ilyet beszerezni? (2014.06.06. 00:01) MTD Karburátor takarítás
  • László Őz: Köszönöm szépen a segítséget ha elakadok valahol továbbiakban.Kereslek. (2014.04.27. 22:10) A Dolmar sztori
  • KZs ZZR 400: Szia @MatroX! 1. Erdeklodnek, hogy mennyibe kerult az ultrahangos tisztitas? 2. Nekem egy 1994-e... (2012.04.22. 18:07) Ultrahangos karburátor tisztitás
  • &rash: Kell ilyen is >:D Vassal leginkább semmi, letakarva áll a garázsban. Idén alig használtam, párs... (2011.07.30. 13:01) Rendrakás a garázsban
  • &rash: @hapsi: Köszönöm :) Közelebbről megnézve akadnak apró hibák, néhol az illesztések látszanak. Két... (2011.06.02. 09:19) Kawa: Átváltozás

Linkblog

2010.01.21. 19:54 &rash

Műszerfal


Vége a vizsgaidőszaknak. Körülbelül az agyamra ment, nem vagyok biztos benne hogy megúsztam maradandó károsodás nélkül. Néha a nagy tanulásban kellett valami lazító műveletet is végezni, a műszerfal épp itt fent volt, gondoltam szétszedem akkor már tanulmányozás gyanánt.

Van a napi megtett kilométer nullázó gombja, na azzal bajban voltam, mert lehúzni nem lehet, csavarásnak nem engedett. Megnézve a szervizkönyvet csavarást ír, hát csodák csodájára lejött, pedig már arra is gondoltam hogy be van ragasztva, ne legyen kíváncsi a motoros a belsejére.

Szétszedés előtt a legjobb ha minden csatlakozót széthúzunk, a csavarokat pedig épp hogy meglazítjuk, később ezzel ne keljen foglalkoznunk, ahol pedig a vezetéket még kupak vagy valami más fogja, azokat is oldjuk. A műszerfal két felét 4db csavar fogja össze, ezek után az eleje lehúzható.

Az üzemanyag szintjelzőt 3db csavar fogja, és közben ezekkel a csavarokkal van összeköttetésben a vezetékekkel, a hűtővíz órája szintén ilyen megoldással van rögzítve. A kilométer órát kettő csavar tartja, a fordulatszám mérőt kettő hosszú csavar, illetve három pici, amivel a vezetékekhez csatlakozik. A visszajelzők, indexek, műszerfalvilágítás izzói gumidugóban vannak benne, ezeket egyszerűen ki kell húzni a műanyag házból, és így rövid úton el lett távolítva a kábelkorbács. A műszerfalban már csak az óra maradt, ezt kettő darab lencsefejű csavar fogja.


Kis elemzés:

Elölről

Fordulatszám mérő óra: Az elejét nézegetve semmi újdonság, a mutatót 16.500 ford/perc

lehet leforgatni, a motor itt még soha sem járt legjobb tudomásom szerint. Hátul a három csavar közül kettő simán kijött, viszont a harmadiknak el volt nyírva a feje ez nehezen adta meg magát. A hátulján találtam egy potmétert, tehát lehetne kalibrálni ha szükség volna rá. A bemenő vezetékek közül a piros egy tekercsrugóra megy rá, ami rézből van, a fekete pedig egy ugyan ilyenre, csak az kisebb. A mutató tengelyére egy fémlap van rögzítve. A fordulatszámmérő súlya kb 100gramm

 

 

 

Kilométer óra: Mutatja a napi és az összes megtett kilométert, előbbi nullázható értelem szerűen. A kerékről mechanikus úton kapja a jelet, a szerkezetben műanyag fogaskerekek vannak, amiken még van zsír is. Kézbe véve meglepő súlya van, lemérve 280gramm környékén van, míg a többi műszer összesen van kb 200gramm. Mondjuk masszívra van építve, 2mm vastag lemez adja a vázat. A mutató tengelyére van rögzítve egy lemez, aminek kiálló része ha beér két érzékelő közé, akkor szépen letilt a motor, és gyorsabban nem tudunk menni. Megnézve az órán, ez körülbelül 180-190 között van. Van egy apró szépséghibája a dolognak, méghozzá az hogy a három vezetékből egynek – a rózsaszínnek -  nincs meg a helye, nincs hova kötni, tehát ebből adódóan  nem tilt le.

 

 

Üzem szintjelző,  hűtővíz hőmérséklet mérő: Felépítésük azonos, kereszttekercses mérőműszer, potmétert nem látok rajtuk kalibráláshoz, pedig az üzemanyag szintjelzőt nem ártana, ugyanis 100km-ig telit mutat, aztán meg hirtelen elkezd apadni, és piros alatt fogy ki a benzin, tehát rohadtul nem pontos. Tankolni 12liter környékén szoktam, és körülbelül 200 kilométerre elég, tehát 6 liter körül zabál a motor, nyitott kipufogórendszerrel, változó sebességgel.

 

 

 

Óra: van egy óra is berakva a műszerfalba, ami nálam nem működött, ennek oka pedig egyszerűen az hogy nincsen bekötve. A kábelkorbácson a hozzá való vezetékek össze vannak forrasztva némi ellenállással együtt, ennek még ki kell deriteni az okát.

Ez a következő képpen néz ki: fekete-sárga vezeték végére van forrasztva egy ellenállás, de lehet hogy más szerepet tölt be. Ennek a végére van forrasztva négy darab egybeforrasztott ellenállás, majd ezek végére a fehér-fekete vezeték. A külön lévő ellenállás kék alapú, barna- vörös- fekete- fekete- barna csíkkal van jelölve. A másik négy darab ugyan olyan: sárga- fehér- fehér- fekete- barna. Kipróbáltam mit csinálnak ha berakom őket egy áramkörbe, ami az aksiból, két vezetékből és egy izzóból áll: A négy darab közbeiktatásának hatására az izzó nagyon gyengén világit, ha az egyedül lévőt rakom be, semennyire. Nélkülük erősen világit az izzó.

 

 

Kábelkorbács: van 3db vezeték: barna, fekete, fekete-sárga – ezek egyszer már el lettek vágva valami miatt, majd újra összerakva. A műszerfal háttérvilágítása nekem piros, a megoldás annyi hogy az izzók be lettek festve pirosra.

 

 

 

 

Műszerfal alsó rész: 1,6mm vastag, erős felépítésű műanyag, rá lehet állni teljes nyugalommal, engem elbirt mindenféle megpróbáltatás nélkül. A belsejében szépen látszik hol nyomták bele a forró műanyagot, meg vannak ilyen jégvirág szerű képződmények is belül. A visszajelzőknél színezett műanyag darabok vannak piros,kék,zöld (olajnyomás, távolsági, üres) színben, összes sem lehet keverni a helyüket, mert kis müanyag pöckökkel vannak jelölve hova tudjuk berakni. A fordulatszámmérő és a kilométer óra kis gumibakokon nyugszik a rázkódás végett.

Műszerfal felsőrész: Hasonló felépítés, de erre azért nem álltam rá. A plexiket nem tudtam kiszedni, belülről rögzíti műanyaggyűrű, de erősen benne van, elképzelhető hogy ragasztva van, igaz én sem látom értelmét a kiszedésének. A korábban már megemlített óra nyomógombja itt vannak kivezetve olyan módon, hogy két darab gumi gomb van a műszerfalban. Ezek olyan kemények, hogy kesztyűs kézzel kizárt hogy benyomjam, újjal is kétséges, köröm, kulcs, csavarhúzó. Mellesleg kétségeim vannak afelől is, hogy egyáltalán meg lehet-e annyira nyomni, hogy azt az óra is érzékelje. A műszerfalat körberagasztották egy csíkban valamiféle szivaccsal a rázkódás és a réskitöltés ellen, ez azóta le lett róla szedve, majd alkalomadtán pótlom.

A csavarokat igy biztos nem keverem el

Ez is bekerül alkalom adtán

 

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zxrash.blog.hu/api/trackback/id/tr11691070

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

shaggy2 2010.05.30. 21:06:39

Szia

Sikerült végül is kideríteni, hogy , mi az az üdítős kupakban lévő ellenálás? Az enyémben is van ilyen jó lenne tudni miaz, mert én kivettem a motoromból

&rash 2010.06.01. 14:28:41

@shaggy2:
Hello!

A műszerfalon lévő óra helyett van bekötve, de még nem jöttem rá micsoda, illetve miért kell, de érdekes hogy mindkettőnknek ugyan ez van.
süti beállítások módosítása