Elektronika
Egyik nap kiszedtem az elektronikát, de előbb még megjárattam, majd leengedtem az olajat.
A motor végétől kezdtem el bontani visszafele. A hátsó részben van a hátsó/féklámpa, hátsó indexek, rendszámtábla világítás, biztosítékdoboz, gyújtáselektronika, üzemanyag-szivattyú relé, indexrelé, önindító relé – innen egy vastag feketesárga kábel megy az önindítóra, feszültségszabályzó, hátsó féklámpa kapcsoló, aksi – negatívról vastag fekete a blokkra testel, vékony feketesárga a csatlakozik a kábelköteghez, jeladóhoz vezetékek. A tank alatti részen van az AC pumpa, önindító, innen megy le a vezeték a generátorhoz, üres, olajnyomás, kitámasztó érzékelőhöz, valamint az üzemanyagszint jelzőhöz, illetve testel a vázra. Következő leágazás a bal oldali gyujtórafó1-4 henger. A következő nagy csomópont a hűtő mögött található. Innen megy a hűtő hőmérséklet érzékelőjéhez, termosztáthoz, légkürthöz, hűtő ventillátorhoz, jobb oldali gyújtótrafóhoz 2-3 henger. Továbbá innen mennek a vezetékek tovább a kormánykapcsolókhoz, fényszóróhoz, indexekhez és a gyújtás kapcsoló, illetve műszerfalhoz.
- Jobb index
- fényszóró
- bal index
- műszerfalhoz
- műszerfalhoz
- hűtő érzékelő
- gyújtáskapcsoló
- bal kormánykapcsoló
- légkürt
- gyújtástrafó 2-3 henger
- termosztát
- bal kormánykapcsoló
- jobb kormánykapcsoló
- hűtőventillátor
- gyújtástrafó 1-4 henger
- oldaltámasz érzékelő
- olajnyomás érzékelő
- üres érzékelő
- test a vázra
- AC pumpa
- üzemanyagszint érzékelő
- index relé
- indító relé
- Aksi pozitív
- indítómotor
- üzemanyag relé
- aksi negatív
- negatívról test a blokkra
- IC
- Jeladóhoz menő vezetékek
- generátorra menő vezetékek, eredetileg sárga, nálam szürke szilikon
- feszültségszabályzó
- biztosítékdoboz
- rendszámtábla világitás
- hátsó/ féklámpa
- bal hátsó index
- jobb hátsó index
Kiszedni nem volt nagy kaland, igaz fényképeztem mindent, meg jegyzeteltem és így megjegyeztem melyik csatlakozó hova tartozik. A kábelkötegen is meglátszott az út pora elég rendesen. Belső tanulmányozás gyanánt leszedtem a szikszalagot róla, amivel nem barátkoztam össze komolyabban, ugyanis csupa ragacs lettem tőle, amit roppant nehéz eltávolítani. A vezetékek szintén ragadnak, ezekről körömlakklemosóval távolítottam el a ragacsot, majd az egész vezetékköteget egy nagy kartonra kiterítettem. Mindent rögzítettem kábelkötegelővel, hogy tudjam tanulmányozni. A fényszóró foglalatánál olvadást tapasztaltam, így az cserére szorult. Máshol a vezetékek tökéletesen épek mindenhol. Eredeti tervem az volt, hogy újragyártom az egész köteget, ehhez megszámoltam a vezetékeket színek szerint, hossz szerint, a csatlakozókhoz való sarukat, meg ami apróságok ilyenkor kellenek. Írtam emailt két nagy cégnek, akik ilyen jellegű dolgokkal foglalkoznak, de nem válaszoltak, ezért inkább elmentem hozzájuk. Első problémák a színek sokaságával voltak, ugyanis ennyi félét sehol nem tartanak. További probléma hogy ilyen csatlakozókat sem tartanak – ez a nagyobbik probléma, mert a vezetékeket meg lehet számozni, vagy másképp jelölni, de a csatikat nehéz lenne mással pótolni. Nem mellesleg ~92 méter vezeték kellene, ami pénzben sem kevés csak azért hogy új legyen, mikor még a régi is normálisan működik. Ezen tapasztalatokkal gazdagodva vettem egy H4-es csatlakozót a fényszóróhoz ~1200Ft, kontakttisztító és kenő sprayt ~1600Ft, vászon ragasztószalagot, meg néhány sarut.
Valahol itt mentette el az anyagot a gép, a többi amit irtam az szépen minden elveszett, szóval a többi amit irok az másodszorra megy. Kicsit bosszantó
Beszereztem továbbá szilikonos gyújtáskábelt is, amit majd kicserélek~ 1700Ft.
Szétszedtem a motor start/stop gombot is, de arra nem számítottam hogy szét fog ugrani. Található benne egy réz lap, két rugó, és egy csapágygolyó. Ránézésre ez úgy épülhet fel, hogy a kapcsoló gombjában lévő furatba megy be az egyik rugó, erre jön a rézlap, amit a rugó nyom a csatlakozókhoz. A másik rugó az előzőre merőlegesen van elhelyezve, a végén a csapágygolyóval – ez rögzíti a kapcsolót on vagy off állásban. Ez késöbb, a tompitott/ távlsági szétszedésekot be is igazolódott.
Vészleállitó és öninditó nyomógomb
Bal kormánykapcsoló
Szétnyitva láthatóvá vált mennyi por rakódott le benne
A vészvillógó érintkező felülete teli volt kosszal
Fedlap:érintkezők szintén mocskosak
Amit lehet azt szét is szedek, de össze is kell rakni: A fehér müanyag házba alulra megy a fehér müanyag táglatest, melyben a szeg alakú alkatrész vékonyabbik része kóricál, igy rögzitve a kapcsolót bent vagy kint állásba. A belé vájt minta keskenyebbik része áll kifele. Erre jön a piros nyomógomb, a tetején van egy furat abba a réz csap, rá a legkisebb rugó,majd e köré a legvastagabb rugó. A leghoszabb rugó nyomja vissza a gombot, ez a nyomógomb hátuljába kerül. A két rugó tetejére a rézlap kerül, majd rá a fedlap, ami a vezetékeket tartalmazza
Indexkapcsoló: A fekete gomb lehúzása után kiszedhetővé válik, a tetején két csavar van, az egyik rögziti a fémkart, amivel mozgatunk egy müanyag kart, és ez a kar az ami az érintkezőket mozgatja. A fémkart egy csapágygolyó rögziti rugó ellenében, a felül lévő másik csavar ezt a rugót rögziti egy rézlap által
Ez a rész nem volt túl fotogén
A csatlakozók itt is teli voltak koszal. Minden kapott rendesen kontakttisztitóval A légkürtöt és a fénykürtöt nem ismeretetem külön, egy tök egyszerű rugós nyomógomb mindkettő. A fénykürtnél barna és piros-fehér vezeték van, ami a piros-feketébe csatlakozik.
Segédanyagok: vezetékek, zsugorcsövek, kontaktisztitó
Lengőbiztositékok a később bekerülő plusz elektronikához
Nyomógombok, kapcsoló, ezekre is szükség lesz
A megolvadt H4-es csatlakozó
Elektronika: Bal alsó feszültségszabályzó, felette üzemanyag szivattyú relé, jobb alsó biztositékdoboz, rajta IC. Legfelül inditórelé benne a 30A-s biztositékkal.
Mivel a biztosítékdoboz szétbontható, ezért azt szét is szedtem. A ház felső része el volt repedve, ahol illeszkedik a tartójához, igaz szétesni nem tudott, de nem tartott semeddig meghegeszteni forrasztópisztollyal a műanyagot. A belső rész tök értelemszerű, van benne két fekete doboz, az egyik a fényszóró-relé, a másik az indító áramkör reléje a manual szerint.
Generátotekercs
Generátortekercs felülről
Fekete 5m
Fekete-sárga vastag 3m
Fekete-sárga 6,3m
Fekete-fehér 2m
Fekete-piros 3m
Fekete-kék 1m
Sárga 5m
Sárga-fehér 1m
Sárga-zöld 1,5m
Sárga-piros 1m
Piros 5m
Piros-kék 5m
Piros-fekete 2m
Piros-sárga 1m
Zöld 7m
Zöld-fekete 1,1m
Zöld-fehér 1,5m
Világoszöld 4m
Barna vastag 3m
Barna-fekete 4m
Barna-fehér 2m
Barna-piros 1m
Fehér vastag 2,5m
Fehér-sárga 2m
Fehér-fekete 2,5m
Kék 1,5m
Kék-piros 4,6m
Kék-fekete 1,7m
Kék-fehér 1m
Kék-sárga 2m
Rózsaszín 1,6m
Szürke 6m
Narancssárga 1,5m
Narancssárga-zöld 1,5m
Továbbá kell még 4-5mm vastag vezeték is, az aksi negatívról a blokkra, ez fekete színű, 60cm hosszú, meg a pozitívról az inditórelére 20cm, illetve az inditóreléről az önindítóra 60cm fekete-sárga.